Volkswagen Bora žije druhý život v Číně, facelift ho odlišil od sourozenců

ar6, 12. dubna 2016, 17:53 Google+

Volkswagen Bora není Čechům neznámé jméno. Mezi lety 1998 a 2005 jej totiž nesl sedan na základech Golfu čtvrté generace, doplněný na vybraných trzích také o praktické kombi. Po návratu sedanu k označení Jetta ale Bora nezmizela. Přesunula se (mimo jiné) do Číny, kde je aktuálně nabízena tamní druhá generace. A ta prošla nedávno docela výrazným faceliftem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Volkswagen Bora bude k dispozici jen na čínském trhu.

Omlazený Volkswagen Bora bude k dispozici jen na čínském trhu. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Oficiálně nese Bora jméno New Bora a jejím technickým základem je Jetta páté generace. Pokud tedy čekáte platformu MQB, musíte si nechat zajít chuť. Bora má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní tyč. Jinak jde ale, i kvůli faceliftu, o velice moderně vypadající stroj. Zásadní změnou je nová přední část, obsahující nejen jiná světla (ve vyšších výbavových specifikacích s LED diodami denního svícení), ale především trojdimenzionální masku chladiče a přepracovaný nárazník. Auto už si tak nespletete s jiným modelem značky.

Vzadu jsou taktéž nová světla a stejně jako na druhém konci vozu už nečekejte vizuální příbuznost s jinými modely značky. Umístění poznávací značky se z nárazníku přesunulo doprostřed víka kufru, to tak dostalo také výraznější prolis. Škálu změn uzavírají jiný zadní nárazník a prahy dveří. Kvůli provedeným změnám je nová Bora celkově větší. Na délku má 4562 milimetrů, na šířku 1793 milimetrů a mezi nápravami je 2614 milimetrů. Jen výška klesla na 1468 milimetrů.

img-responsive

Omlazený Volkswagen Bora dostal mimo jiné nové víko kufru. | foto: Volkswagen

Nenechte se ale těmito rozměrovými změnami zmást, nejde o novou generaci, což mimo jiné prozrazuje již zmiňovaný technický základ. A částečně také interiér vozu. I když v něm naleznete nový volant, lepší infotainment s maximálně pětipalcovou obrazovkou nebo upravené ovladače nejdůležitějších funkcí, jejich rozvržení, ale také celková stylizace skutečnou povahu vozu rychle prozradí. Kufr pojme 490 litrů, což znamená nárůst o 40 litrů, vzadu je potom hodně místa pro nohy cestujících.

Zásadní změnu představuje zvýšený podíl vysokopevnostní oceli na konstrukci karosérie. Na kritických místech karosérie je rovněž použito laserové svařování, zvyšující celkovou tuhost vozu. Podvozek potom vykazuje větší míru komfortu, zatímco bezpečnější zastavení mají na starosti větší kotouče brzd. Pod kapotou se objevují dvě jednotky řady EA211. Atmosférická šestnáctistovka má 110 koní a 155 Nm, přičemž ji lze kombinovat s manuálním pětikvaltem nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Přeplňovaná čtrnáctistovka má 131 koní a 225 Nm a na vozovku přenáší v tomto případě výkon výhradně sedmistupňový dvouspojkový automat.

Ceník omlazené Bory startuje na 107 800 junanech a končí u cifry 153 800 juanů (cca 396 000 - 565 000 korun). Ve výbavě se přitom může objevit šest airbagů, čalounění kůží a semišem, automatická klimatizace, již zmíněný multimediální systém nebo parkovací senzory vpředu i vzadu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Bora žije druhý život v Číně, facelift ho odlišil od sourozenců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nové BMW i8 Coupé

Chystá se BMW otřást světem supersportů? Jeden z manažerů prozradil více ze zákulisí

Nový Jeep Grand Commander

Jeepu unikly snímky nového modelu, sedmimístné SUV však směřuje na jediný trh

Redaktor dostal od vojáků helmu s brýlemi pro noční vidění

Jak se jezdí bez světel? Příslušníci speciálních jednotek se podělili o své Know-how

tesla model s

S jakými auty jsou zákazníci nejspokojenější? Prim hrají elektromobily a sporťáky

Místo zrenovovaného veterána má teď majitelka Chevroletu Impala jen jeho torzo na dvorku a přístřešek plný dílů

Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

Video záznam z dálnice D1

Kamera v autě: Je legální použít záběry jako důkaz u nehody?

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi A8 L extended vyrobené na individuální přání zákazníka.

Audi A8 L extended je ukázkou maximálního luxusu, na šesti metrech pojme šest…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Znáte Tatru AM 50? Stometrový most vám postaví na počkání

  2. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  3. Bertone překvapil celý svět. Lancia Stratos Zero měla naprosto unikátní design

  4. Investoři do Bitcoinu zažívají zlaté časy, nejdražší vozy skupují za "pár korun"

  5. Kdy musíte pustit chodce na přechodu a kdy můžete projet bez zastavení?

  6. Barevné patníky u silnic: Víte k čemu slouží a na co vás mají upozornit?

reklama

Zprávy odjinud