O druhé generaci německého SUV Volkswagen Tiguan se mluví již poměrně dlouho, jenže až dnes je jisté, že se nedostane na všechny plánované verze.
Jedná se především o ostrou variantu R, která má velké zpoždění. Podle informací australských novinářů se však VW rozhodl tuto verzi nevyrábět. Důvodem jsou obří náklady v rámci kauzy Dieselgate. Koncern prostě seškrtal některé "položky" a jednou z nich je i hodně rychlý Tiguan R.
Pokud tomu opravdu tak bude, v nabídce značky se objeví nejsilnější Tiguan s benzinovým motorem 2.0 TSI o výkonu 220 koní a s 350 Nm točivého momentu. Z naftové nabídky pak bude vrchol tvořit dvoulitrový biturbo motor s výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm.
Benzinový Tiguan bude možné objednávat na všech trzích, kdežto dvakrát přeplňovaný diesel bude k mání pouze v zemích s chladnějším počasím. Kdo bude chtít sportovně vypadajícího Tiguana, dostane se mu nabídky paketu R-Line. Ten zkrášlí alespoň exteriér vozu do ultimátnější podoby. Současně s tím se představí i interiérový paket R-Line.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?