Seat představil novou okruhovou zbraň. Tou je na míru postavený Leon Coupe pro švédský šampionát cestovních vozů.
Tohle auto v nabídce Seatu rozhodně nenajdete, což je možná velká škoda. Pod jeho kapotou totiž pracuje šestiválec o objemu 3,5 litru. Leon Coupe se bude účastnit skandinávského mistrovství STCC (Scandinavian Touring Car Championship), což je lehce drsnější podoba evropského šampionátu cestovních vozů se zkratkou WTCC.
V podstatě se pak jedná o zadokolku se šestistupňovou sekvenční převodovkou, výkonem 420 koní a s diferenciálem se zvýšenou svorností. Na okruhy auto vyrazí se závodními pneumatikami o rozměru 260/660 R18 vzadu a 260/660 R18 vpředu. O bezpečné zastavení se starají brzdové kotouče se čtyřpístkovými třmeny o průměru 370 mm vpředu a 360 mm vzadu.
Celá přestavba vozu byla uskutečně díky švédskému zastoupení Seatu a taktéž firmě PWR Racing, která pro závody STCC vyrobila dvě auta. Celý kontrakt je pak podepsán na čtyři roky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?