V roce 1966 vyrobil americký Ford 1 001 kusů speciálních Mustangů s označením Shelby GT350-H. Tato limitované série vozů byla nabízena zákazníkům autopůjčovny Hertz v programu „Rent-A-Racer“ Letos je tomu již padesát let od zahájení této spolupráce a Hertz s Fordem opět tento projekt spouští s novinkou.
Nejedná se ale o první opětovné spuštění programu, kdy si řidiči můžou půjčit divokého Mustanga. Svou speciální edici s názvem dostal i Mustang v roce 2006.
Letos postavil Ford již třetí generaci tohoto jedinečného Mustangu, který bývá tradičně vyveden v černé barvě s dvojicí zlatých pruhů.
Tentokráte se autopůjčovna Hertz nedočká tisíce a jednoho vozu. S největší pravděpodobností bude postaveno zhruba 140 kusů. Dalším rozdílem oproti původní sérii je základ vozu samotného. Ten již není přejatý z ostrého modelu Shleby, ale z běžného sériového Mustangu GT. To znamená, že se řidič může těšit na známý pětilitrový motor motor V8, který bude ale doplněn novým výfukovým systémem, produkující atraktivnější zvukový projev.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?