Scion se v průběhu letošního roku odporoučí do automobilového nebe a jeho prosperující modely dostanou logo Toyoty. Jedním takovým případem je kupé FR-S, které si již brzy koupíte jako Toyotu 86. A spolu s touto změnou přichází dílčí modernizaci, již uvidíme pod označením GT86 také v Evropě.
Největší vizuální změnou je použití předního nárazníku s větším nasávacím otvorem a novými rámečky mlhovek. Přepracována byla také světla na obou koncích auta, která shodně využívají LED diody. Vzadu je podobně jako vpředu upravený nárazník, obsahující dva „laufy“ výfuku. Spíše kosmetickými změnami jsou nová litá kola a drobný znak modelu v předních blatnících.
Uvnitř se rozšiřovala především výbava na přání, v ní tak nově figurují Alcantarou potažená sedadla nebo velurové čalounění přístrojového panelu. Standardně je tento materiál použit na výplně dveří. Sedadla mají už v základní podobě stříbrné prošívání, volant pro změnu dostal integrované ovládání audiosystému a logo 86 uprostřed (v evropské specifikaci)..
Ač patří jízdní vlastnosti 86/GT86 k tomu nejlepšímu na současném trhu, Toyota je ještě vylepšila jiným odladěním tlumičů a odlišnou tuhostí pružin. Výsledkem je větší agilita a lepší ovládání. Změny najdeme i pod kapotou, přeplňování ale nečekejte. Místo toho dostal dvoulitrový Boxer 8 koní a 7 Newtonmetrů navrch, v konečném součtu to tedy znamená 208 koní a 212 Nm. Posílení se, stejně jako upraveného šestistupňového manuálu a standardního asistentu pro rozjezd do kopce, ale zatím dočkají pouze Američané.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?