Mercedes-AMG si vyšlápl na X4 M40i, GLC 43 dá stovku pod pět vteřin

Mercedes-AMG GLC 43 je nejrychlejším zástupcem své modelové řady.
Mercedes-AMG GLC 43 je nejrychlejším zástupcem své modelové řady., foto: Mercedes-AMG
ar6 18. března 2016 10:22
Sdílej:

Mercedesů-AMG s číslovkou 43, a tím pádem i dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, v posledních týdnech přibývá. Po třídách C, E a SLC padla volba na SUV GLC. To hodlá zatopit především X4 M40i, v USA si potom brousí zuby také na benzínové Audi SQ5.

Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly má stejně jako u technicky spřízněných sourozenců 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Na všechna kola (69 procent točivého momentu jde na zadní nápravu) přenáší sílu devítistupňový automat 9G-Tronic s možností podřazení o více rychlostních stupňů a režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual a Manual. V tom posledním je jen na řidiči, jaký rychlostní stupeň páčkami pod volantem zvolí.

Maximální rychlost GLC 43 s pohotovostní hmotností 1845 kilogramů je elektronicky omezena na 250 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 sekundy, spotřeba se přitom vyšplhá na 8,3 l/100 km. O vynikající jízdní vlastnosti se vedle přepracovaných náprav stará především vzduchové odpružení Air Body Control ve spojení s adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimu Comfort, Sport nebo Sport Plus. Jak jste jistě pochopili, přítomen je v GLC volič jízdní režimů AMG Dynamic Select. Ten upravuje nejen převodovku, ale také odezvy motoru, podvozku a řízení. Dostupné jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. Jako taková třešnička na dortu působí sportovní řízení s variabilním převodem.

Vizuálně nejpřitažlivější změnou je použití 19palcových kol s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu. Za koly se skrývají ventilované kotouče s průměrem 360 milimetrů vpředu a 320 milimetrů vzadu. Další změny obstarávají především chrom a lesklá černá barva. První materiál najdete například na masce chladiče, nasávacích otvorech v předním nárazníku, splitteru a difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku, lesklou černou barvu nosí třeba kryty zrcátek. V předních blatnících se potom skví nápis „BITURBO 4MATIC.“

Sportovně tvarovaná sedadla jsou čalouněná kombinací kůže a mikrovlákna. Ve spodní části zploštělý multifunkční volant potom disponuje potahem z usně a prošíváním červenou nití. Před ním jsou dva kruhové budíky s šachovnicovou vlajkou, mezi nimiž je 5,5palcový displej palubního počítače. V rámci příplatkové výbavy nabízí Mercedes-AMG karbonové dekory, odlišná anatomická sedadla nebo 21palcová kola. Prodej začne letos v červnu, první objednávky budou dealeři přijímat od 4. dubna.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.