Mercedes-AMG si vyšlápl na X4 M40i, GLC 43 dá stovku pod pět vteřin

ar6, 18. března 2016, 10:22 Google+ New York International Auto Show 2016

Mercedesů-AMG s číslovkou 43, a tím pádem i dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, v posledních týdnech přibývá. Po třídách C, E a SLC padla volba na SUV GLC. To hodlá zatopit především X4 M40i, v USA si potom brousí zuby také na benzínové Audi SQ5.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG GLC 43 je nejrychlejším zástupcem své modelové řady.

Mercedes-AMG GLC 43 je nejrychlejším zástupcem své modelové řady. | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly má stejně jako u technicky spřízněných sourozenců 367 koní mezi 5500 - 6000 ot./min a 520 Nm mezi 2000 - 4200 ot./min. Na všechna kola (69 procent točivého momentu jde na zadní nápravu) přenáší sílu devítistupňový automat 9G-Tronic s možností podřazení o více rychlostních stupňů a režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus, Individual a Manual. V tom posledním je jen na řidiči, jaký rychlostní stupeň páčkami pod volantem zvolí.

img-responsive

Pohled na dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, Mercedes-AMG GLC 43. | foto: Mercedes-AMG

Maximální rychlost GLC 43 s pohotovostní hmotností 1845 kilogramů je elektronicky omezena na 250 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 4,9 sekundy, spotřeba se přitom vyšplhá na 8,3 l/100 km. O vynikající jízdní vlastnosti se vedle přepracovaných náprav stará především vzduchové odpružení Air Body Control ve spojení s adaptivními tlumiči. Ty pracují v režimu Comfort, Sport nebo Sport Plus. Jak jste jistě pochopili, přítomen je v GLC volič jízdní režimů AMG Dynamic Select. Ten upravuje nejen převodovku, ale také odezvy motoru, podvozku a řízení. Dostupné jsou režimy Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual. Jako taková třešnička na dortu působí sportovní řízení s variabilním převodem.

Vizuálně nejpřitažlivější změnou je použití 19palcových kol s pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 255/50 vzadu. Za koly se skrývají ventilované kotouče s průměrem 360 milimetrů vpředu a 320 milimetrů vzadu. Další změny obstarávají především chrom a lesklá černá barva. První materiál najdete například na masce chladiče, nasávacích otvorech v předním nárazníku, splitteru a difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku, lesklou černou barvu nosí třeba kryty zrcátek. V předních blatnících se potom skví nápis „BITURBO 4MATIC.“

Sportovně tvarovaná sedadla jsou čalouněná kombinací kůže a mikrovlákna. Ve spodní části zploštělý multifunkční volant potom disponuje potahem z usně a prošíváním červenou nití. Před ním jsou dva kruhové budíky s šachovnicovou vlajkou, mezi nimiž je 5,5palcový displej palubního počítače. V rámci příplatkové výbavy nabízí Mercedes-AMG karbonové dekory, odlišná anatomická sedadla nebo 21palcová kola. Prodej začne letos v červnu, první objednávky budou dealeři přijímat od 4. dubna.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-AMG si vyšlápl na X4 M40i, GLC 43 dá stovku pod pět vteřin

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia 2016

Špičková Alfa Romeo Ti míří do New Yorku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud