Bavorská automobilka BMW zveřejnila svůj nový business plán, ve kterém seznámila širokou veřejnost na konferenci v Mnichově s novinkami, kterých se dočkáme v blízkém časovém horizontu.
BMW oznámilo příchod revoluce v řadě BMW i. To znamená rozvoj nových technologií autonomního řízení a ovládání vozu, konektivity, technologií elektormotrů, baterií a snižování hmotnosti konstrukce.
To jsou všechno poměrně obecná prohlášení. BMW bylo na své konferenci ale i přímočařejší. Přímo potvrdilo plány pro plug-in hybridní vozy značky Mini a futuristický supersport i8 ve verzi roadster, který se na trhu objeví již v roce 2018.
Rovněž se můžeme těšit na nové BMW i3 v několika variantách s efektivnějšími akumulátory.
BMW klade, jak vidno, velký důraz na elektromobily. Nezapomíná ale i na další alternativní pohony. Konkrétně plánuje pokračovat ve vývoji vozu poháněného vodíkem, jehož dojezd má být 700 km.
Ale aby nebylo těch alternativních pohonů mnoho, BMW připomnělo i plánovaný rozvoj řady M a M Performace.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?