Pseudoterénní verzi, tedy kombinaci zvýšené světlé výšky a plastů kolem karosérie, má dneska téměř každý druhý model s logem Volkswagenu. Nejnovějším přírůstkem do této „kategorie“ je Multivan PanAmericana, určený více než kterýkoliv jiný sourozenec pro aktivně žijící jedince.
Od běžného modelu poznáte Multivan PanAmericana podle plastového obložení nárazníků vpředu i vzadu, respektive spodní části dveří ze stejného materiálu. V nejnižším segmentu nárazníků a bočních prahů najdeme stříbrně lakovaný segment, dodávající autu potřebný „šmrnc.“ Tónovaná boční okna doplňují zatmavená skupinová LED světla. Celek dotváří nejen speciální grafika na bocích karosérie, ale také maska chladiče z výbavového stupně Highline a sedmnácti- nebo osmnáctipalcová litá kola.
Kabina se vyznačuje částečným čalouněním sedadel z Alcantary, nalézt na nich lze i černé nebo bílé ozdobné plochy a kontrastní prošívání. Pokud sáhnete hlouběji do kapsy, umí Volkswagen nabídnout také dvoubarevnou kůži. Mezi specifické prvky této verze se řadí prahové lišty s nápisem „PanAmericana“ a volitelná podlaha z žebrového plechu v prostoru pro cestující, respektive robustní podlahové rohože z pryže. Výbava obsahuje automatickou klimatizaci nebo kožený multifunkční volant.
Z funkčních vylepšení lze vypíchnout především o 20 milimetrů vyšší světlou výšku (na přání ale bude Multivan PanAmericana dodáván i bez ní). Pod kapotou se objeví kompletní nabídka pohonných jednotek vyjma nejslabšího dvoulitrového TDI o výkonu 84 koní. Znamená to tedy dvoulitrové TSI o výkonu 150 koní nebo dvoulitrové TDI o výkonu 102, 150 nebo 204 koní. Silnější diesely jsou dostupné i s pohonem všech kol.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?