Na ženevském autosalonu je jako každým rokem doslova záplava novinek. Svou troškou do mlýna přispěl i rumunský výrobce Dacia s modelem Duster.
Jedná se o speciální limitovanou verzi Essential, která se ukázala i pro modely Logan, Logan MCV, Sandero, Dokker a Lodgy. Nejvýraznější změnou zvenku je hnědý metalický lake karoserie Tourmaline Brown. K němu se přidávají emblémy, lakované nárazníky a nově navržená sada hlinikových kol.
Co se týka kabiny, zde místo nějakých změn najdeme především bohatou základní výbavu. Ta obsahuje systém Bluetooth, USB port, elektrické ovládání předních oken, sada airbagů nebo centrální zamykání. I přes to, že se Dusteru Essential vyrobí jen omezený počet kusů, máme počítat s prodejem i u nás v ČR.
Pod kapotou najdeme čtyřválcový naftový motor 1,5 dCi s výkonem 90 koní, jenž je spárován s robotizovanou převodovkou Easy-R. Výrobce uvádí, převodovku nastavil tak, aby optimalizovala každodenní potěšení z jízdy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?