Moderní vlně crossoverů se Toyota zatím víceméně úspěšně vyhýbala. Až s modelem C-HR vstupuje do segmentu, jemuž doposud kralovaly Nissan Juke nebo Honda HR-V. Bodovat chce novinka zajímavým vzhledem a hybridním pohonným ústrojím.
Při pohledu na tvarování karosérie je prakticky hned jasné, u kterého konkurenta se Toyota inspirovala. Jestli myslíte na Nissan Juke, nepletete se. Rychle se svažující střecha, spousta hran a záhybů. Vzhled je to hodně specifický, svou cílovou skupinu ale nepochybně má. Přední části ve stylu Under Priority dominují protáhlá LED světla a výrazný nárazník s nasávacím otvorem.
Jeho spodní plastová část plynule přechází do podběhů a spodní části dveří, vzadu potom končí v masivní spodní části nárazníku. Netypická skupinová světla z konceptu zůstala, to stejné se dá říct i o zvedající se linii ve spodní části dveří a skrytým zadním klikám. Docela stylově vypadá dvoubarevné lakování.
Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 115 koní původem z modelu Auris. Kombinována bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem. Ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a emise pod úrovní 90 g CO2/km, jednotlivé díly soustavy jsou oproti minulým letům menší a lehčí.
Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nejspíše nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr s bezestupňovým automatem CVT. Podvozková platforma vychází z architektury TNGA, což znamená nízké těžiště a víceprvkovou zadní nápravu. Na segment crossoverů má mít C-HR pozoruhodnou přesnost řízení.
Soustava Toyota Safety Sense, kterou najdeme již v základní výbavě nového modelu, zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?