Myslíte si, že aktuální Chevrolet Corvette C7 patří mezi nezajímavá auta? Jestli ano, na stánku v Ženevě byla včera odhalena ostřejší verze Grand Sport.
Corvette Grand Sport vychází v provedení C7 Stingray a dostala novou mřízku chladiče, širší zadní blatníky a unikátní 19- a 20palcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Karoserii pak zdobí modré pruhy, které jsou poznávacím znamením této edice.
Inženýři značky instalovali i vysoce výkonný brzdový systém Brembo, magnetické tlumiče s několika režimy a přeladěny byly i stabilizační tyče. Grand Sport navíc dostal do základní výbavy elektronický samosvorný diferenciál.
O pohon se stará atmosférický osmiválec LT1 s objemem 6,2 litru, který produkuje 466 koňských sil. Ten je napojen na sedmistupňovou manuální převodovku, ovšem za příplatek lze zvolit osmistupňový automat. Podle samotného Chevroletu by měla Corvette Grand Sport zvládnout boční přetížení 1,05 G.
Komu by to bylo málo, může si přikoupit balíček s názvem Z07. V něm jsou obsaženy karbon-keramické brzdy a lepší pneumatiky Michelin Sport Cup 2. A kdo by snad nechtěl právě Grand Sport, bude si moct počkat na edici Collector. Ta nabídne exkluzivní lak karoserie Watkins Glen, saténově černé pruhy karoserie a speciální kola s černou povrchovou úpravou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?