Audi vstupuje do segmentu malých SUV, Q2 bude sourozencem Volkswagenu i Škody

ar6, 2. března 2016, 02:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Paleta SUV čtyř ingolstadtských kruhů aktuálně čítá modely Q3, Q5 a Q7, jimiž Audi okupuje téměř všechny části segmentu. Jediným chybějícím dílkem bylo až do ženevského autosalonu SUV těch nejmenších rozměrů. Model Q2 tak malými rozměry disponuje, k nim pak přidává vyšší světlou výšku a pohon všech kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q2 je příspěvkem Audi do segmentu malých SUV.

Q2 je příspěvkem Audi do segmentu malých SUV. | foto: Audi

Sdílejte článek

Pokud jste někdy slyšeli poučku, že SUV má mít hodně hran, pak to Audi Q2 splňuje dokonale. Stačí se podívat na vysoko umístěnou osmiúhelníkovou masku chladiče Singleframe, chromem ohraničené výdechy ventilace nebo tvar světlometů na obou koncích vozu. Boční profil zvýrazňují dvě ostré linky, jedna v oblasti klik a druhá ve spodní části dveří, které se částečně promítají i do tvarování víka kufru. Trochu toho sportovního nádechu přináší svažující se linie střechy s decentním spoilerem, barevně odlišený C-sloupek a difuzor. Spodní části nárazníků, dveří a podběhy kol jsou ve stylu terénních modelů lakovány šedou barvou.

Na první pohled byste vozu snad ani nehádali pouhých 4,19 metru na délku, 1,51 na výšku a 1,79 metru na šířku. Mezi nápravami je 2,60 metru, což spolu s krátkým zadním převisem vyústilo v zavazadlový prostor se základním objemem 405 litrů, respektive 1050 litrů po sklopení sedadel. Mezi praktickými příplatky nechybí elektrické páté dveře nebo zadní lavice, rozdělená na tři části.

img-responsive

Zezadu může nové Audi Q2 připomenout modely jednoho z rivalů. | foto: Audi

Dominantním prvkem palubní desky, potažmo středové konzole, je obrazovka multimediálního systému MMI, ovládaného otočným ovladačem a dvěma tlačítky na středovém tunelu nebo hlasem. Na přání je dodávána specifikace MMI Navigation plus, obsahující dotykovou plochu na hlavním ovladači a samozřejmě navigaci. Součástí infotainmentu je připojení k internetu nebo konektivita s chytrými telefony, vyšší specifikace potom přináší online služby Audi connect. Z ostatních modelů německé značky nepochází jen tvarování jednotlivých výdechů nebo ovladačů, ale i příplatkový digitální přístrojový panel a průhledový displej. Většina zájemců o podobné auto také ocení vyšší pozici sedadel.

Pod kapotou najdeme paletu motorů s výkonem od 116 do 190 koní. Tvořit ji budou litrový tříválec TFSI a čtyřválce 1.4 TFSI, 2.0 TFSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Všechny motory mohou šestistupňovou manuální převodovku vyměnit za sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic, nejsilnější benzín i diesel potom přicházejí s pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou, modely quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou. Všechny varianty mají standardně progresivní řízení, na přání budou dostupné adaptivní tlumiče a volič jízdních režimů Audi drive select.

Aktivní bezpečnost mají na starosti přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, pomocník pro změnu jízdního pruhu, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent a hlídání vozidel přijíždějících ze strany vzadu. Prodej vozu začne na podzim, první zákazníci si Audi Q2 mohou objednávat od poloviny letošního roku, a to včetně provedení S line.

Vytisknout

Diskuze: Audi vstupuje do segmentu malých SUV, Q2 bude sourozencem Volkswagenu i Škody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Hyundai Genesis G90

Genesis G90 přichází do Evropy, zaútočí na německou prémii.

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud