Okřídlený šíp bude mít s Fiatem velké starosti, Tipo přijíždí jako hatchback i kombi

ar6, 1. března 2016, 17:20 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Pamatujete si, kdy naposledy nabídl Fiat v segmentu C model s karosérií hatchback, sedan a kombi? Správně, my také ne. O to větší očekávání vzbuzuje Tipo, loni představené jako sedan. V Ženevě ho doplňují pětidveřový hatchback a praktické kombi, mladoboleslavský okřídlený šíp by se tak určitě měl mít na pozoru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Tipo přijíždí také jako kombi a pětidveřový hatchback.

Fiat Tipo přijíždí také jako kombi a pětidveřový hatchback. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Hatchback s délkou 4,37 metru, šířkou 1,79 metru a výškou 1,49 metru míří na samý vrchol nižší střední třídy. Totéž se dá říct i o kombi, které nabídne délku 4,57 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,52 metru. V oblasti vnitřního prostoru se Fiat chlubí především 934 centimetry před koleny zadních cestujících. Kufr hatchbacku pojme 440 litrů, kombi potom ještě o 110 litrů více. Oba modely potěší nízkou nákladovou hranou, Tipo SW boduje nastavitelnou ložnou plochou, místem pod podlahou, bočními schránkami a po sklopení sedadel prostorem o délce 1,8 metru.

img-responsive

Hatchback by se měl svou velikostí zařadit na špičku segmentu, Fiat Tipo. | foto: Fiat

Různě po interiéru jsou dalších schránky s celkovým objemem 12 litrů, před řadící pákou potom najdeme mediální centrum například s přípojkou USB. Prvkem, který u sedanu zatím nenajdeme, je multimediální systém UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, online službami a rozpoznáváním hlasu. Na přání je infotainment vybaven couvací kamerou a navigací TomTom, během několik měsíců bude zařízení disponovat rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Pro neustále spojení se svým autem si může majitel stáhnout aplikaci UConnect Live do chytrého telefonu.

Pod kapotou najdeme, na rozdíl od sedanu, pětici motorů. Základem je 1.4 Fire o výkonu 95 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 125 Nm při 4250 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Druhou atmosférickou volbu představuje 1.6 E-torQ o výkonu 110 koní s točivým momentem 152 Nm a šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou pro hatchback a kombi je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 120 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 206 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat se šestistupňovým manuálem a volitelně ji předělat na dvoupalivovou verzi s nádrží na LPG.

Menší 1.3 MultiJet II má 95 koní při 4000 ot./min a 200 Nm při 1500 ot./min, větší 1.6 MultiJet II disponuje výkonem 120 koní při 4000 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1500 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat. Vnější vzhled všech tří karosářských variant, vyráběných v Turecku, se liší jen v zadní části. Přední partie jsou totožné. Prodej hatchbacku i kombi by měl začít v průběhu letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Okřídlený šíp bude mít s Fiatem velké starosti, Tipo přijíždí jako hatchback i kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 R je novou modlou puristů, má atmosférický šestiválec a manuální převodovku.

Porsche 911 R se vrací ke kořenům, turbo ani automat u něj nehledejte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud