Pamatujete si, kdy naposledy nabídl Fiat v segmentu C model s karosérií hatchback, sedan a kombi? Správně, my také ne. O to větší očekávání vzbuzuje Tipo, loni představené jako sedan. V Ženevě ho doplňují pětidveřový hatchback a praktické kombi, mladoboleslavský okřídlený šíp by se tak určitě měl mít na pozoru.
Hatchback s délkou 4,37 metru, šířkou 1,79 metru a výškou 1,49 metru míří na samý vrchol nižší střední třídy. Totéž se dá říct i o kombi, které nabídne délku 4,57 metru, šířku 1,79 metru a výšku 1,52 metru. V oblasti vnitřního prostoru se Fiat chlubí především 934 centimetry před koleny zadních cestujících. Kufr hatchbacku pojme 440 litrů, kombi potom ještě o 110 litrů více. Oba modely potěší nízkou nákladovou hranou, Tipo SW boduje nastavitelnou ložnou plochou, místem pod podlahou, bočními schránkami a po sklopení sedadel prostorem o délce 1,8 metru.
Různě po interiéru jsou dalších schránky s celkovým objemem 12 litrů, před řadící pákou potom najdeme mediální centrum například s přípojkou USB. Prvkem, který u sedanu zatím nenajdeme, je multimediální systém UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, online službami a rozpoznáváním hlasu. Na přání je infotainment vybaven couvací kamerou a navigací TomTom, během několik měsíců bude zařízení disponovat rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Pro neustále spojení se svým autem si může majitel stáhnout aplikaci UConnect Live do chytrého telefonu.
Pod kapotou najdeme, na rozdíl od sedanu, pětici motorů. Základem je 1.4 Fire o výkonu 95 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 125 Nm při 4250 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Druhou atmosférickou volbu představuje 1.6 E-torQ o výkonu 110 koní s točivým momentem 152 Nm a šestistupňovou automatickou převodovkou. Novinkou pro hatchback a kombi je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 120 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 206 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat se šestistupňovým manuálem a volitelně ji předělat na dvoupalivovou verzi s nádrží na LPG.
Menší 1.3 MultiJet II má 95 koní při 4000 ot./min a 200 Nm při 1500 ot./min, větší 1.6 MultiJet II disponuje výkonem 120 koní při 4000 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1500 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat. Vnější vzhled všech tří karosářských variant, vyráběných v Turecku, se liší jen v zadní části. Přední partie jsou totožné. Prodej hatchbacku i kombi by měl začít v průběhu letošního roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?