Porsche 911 R se vrací ke kořenům, turbo ani automat u něj nehledejte

ar6, 1. března 2016, 16:04 Google+ Geneva International Motor Show 2016

V posledních měsících to vypadalo, že Porsche přestalo myslet na nadšené řidiče. Ne snad, že by modely ze Stuttgartu přešly na pohon předních kol a litrové tříválce, napříč portfoliem se však začaly rozšiřovat přeplňované čtyř- a šestiválce, což k charakteru některých aut zkrátka nejde. V Ženevě si ale na své přijdou i milovníci řízení, premiéru tam totiž má 911 R s atmosférickým motorem a manuální převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 R je novou modlou puristů, má atmosférický šestiválec a manuální převodovku.

Porsche 911 R je novou modlou puristů, má atmosférický šestiválec a manuální převodovku. | foto: Porsche

Sdílejte článek

911 R má své kořeny v šedesátých letech minulého století, kdy se na silnice dostal stejnojmenný model, původně určený pro závodní okruhy. Novinka pak na prapředka odkazuje více než důstojně. V zadní části mu totiž bije atmosférický čtyřlitrový šestiválec o výkonu 500 koní při 8250 ot./min s točivým momentem 460 Nm při 6250 ot./min. Přes šestistupňovou manuální převodovku s krátkými drahami řazení jsou poháněna zadní kola, pryč je tedy turbo i automat PDK „klasické“ 911.

Samotný výkon a převodovka jsou ale jen polovinou úspěchu. Tou druhou je nízká hmotnost, v případě 911 R na úrovni 1370 kilogramů. Podíl na tom mají například kapota a blatníky z karbonu, střecha z hořčíku, zadní sklo a zadní boční skla z lehkého plastu nebo odstranění zadních sedaček, klimatizace a audiosystému. Poslední dva prvky nicméně dostanete za příplatek. Výsledkem snažení je tak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 323 km/h. Spotřeba je 13,3 l/100 km, tento údaj ale majitelé nejspíše řešit nebudou.

Podvozek PSM, převzatý z verze GT3, byl speciálně pro 911 R laděn u závodního oddělení automobilky, standardně je navíc vybaven řízením zadních kol a mechanickým příčným uzávěrem zadní nápravy. Trochu diskutabilní je použití elektronického meziplynu, který se aktivuje stisknutím tlačítka. Elektronika potom zajistí hladkou změnu převodového stupně při podřazování. Za příplatek lze dostat jednohmotový setrvačník a zvedací systém, zvyšující světlost na přední nápravě až o 30 milimetrů. Sériové karbon-keramické brzdy mají vpředu průměr 410 milimetrů a vzadu 380 milimetrů, schovány jsou za 20palcovými koly s centrální maticí a pneumatikami Ultra High Performance o rozměru 245 milimetrů vpředu a 305 milimetrů vzadu.

Design mixuje prvky z „běžné“ 911 a sportovnější varianty GT3, na niž odkazuje třeba centrální dvojitá koncovka titanového výfukového potrubí. Bystré oko si všimne rozšířených zadních blatníků, specifického difuzoru a vysouvacího zadního spoileru. Přední partie dostaly třeba nové průduchy v nárazníku. Nápisy Porsche na bocích a průběžné barevné pásy v červeném nebo zeleném provedení, vedoucí přes celý střed vozidla, naznačují příbuznost s již zmiňovaným předchůdcem.

Celoskořepinová sedadla z karbonu mají středový pruh z látky s pepitovým a károvaným vzorem, který připomíná první modely 911 ze šedesátých let. Ryze moderní jsou volant s průměrem 360 milimetrů a karbonové dekorační plochy. Dveře se otevírají prostřednictvím poutek. Celkově vznikne jen 991 kusů Porsche 911 R, každý přijde na asi 189 544 euro (cca 5,13 milionů korun).

Vytisknout

Diskuze: Porsche 911 R se vrací ke kořenům, turbo ani automat u něj nehledejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Čtvrtý Renault Scénic má blíže ke crossoverům, zároveň je ale velmi prostorný.

Nový Renault Scénic sází na mohutnost, uvnitř je ale nečekaně prostorný

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud