McLaren představuje rodinný model, 570GT má kufr o objemu 370 litrů

McLaren představuje svůj nejpraktičtější model, 570GT má dva kufry a bohatou výbavu.

McLaren představuje svůj nejpraktičtější model, 570GT má dva kufry a bohatou výbavu. | foto: McLaren

Když si kupujete auta jako McLaren, Ferrari nebo Lamborghini, asi primárně nepřemýšlíte nad jejich každodenním používáním. Jsou to většinou hračky na víkend nebo prázdniny, se kterými se dostatečně „vyblbnete“ na okruhu. Britský McLaren nicméně hodlá nabídnout také pohodlné kupé 570GT na cesty do práce nebo na výlety. Najde si podobné auto uplatnění?

Stejně jako sourozenecká řada 570S, je i 570GT součástí rodiny Sport Series. Proto má kupříkladu karbonové šasi MonoCell II, vážící jen 75 kilogramů, nebo podvozek, shodný s již zmíněným McLarenem 570S. Pravda, pružiny jsou měkčí o 15 procent vpředu a 10 procent vzadu, což v kombinaci s dalšími změnami a adaptivními tlumiči (nastavitelné v režimech Normal, Sport a Track) vede k mnohem komfortnější jízdě. Elektro-hydraulický posilovač řízení byl rovněž přenastaven, aby lépe vyhovoval řidiči při dálničních rychlostech. Automobilka dokonce uvádí, že s touto novinkou můžete i na silnice s horším povrchem!

img-responsive

Zadní kufr o objemu 220 litrů, McLaren 570GT. | foto: McLaren

Není to ale jen o „vyměklém“ podvozku, 570GT má totiž dva zavazadlové prostory. Ten přední s objemem 150 litrů se nezměnil, za zadními sedadly je ale kůží čalouněný prostor o objemu 220 litrů, do nějž se dostanete pomocí do boku se otevírajícího zadního okna. To má karbonový rám, který zlepšuje celkovou tuhost. Do interiéru se nastupuje přes delší a nižší prahy, dveře se navíc vyklápějí o něco více nahoru.

Sedadla jsou standardně vyhřívaná, čalouněná kůží a elektricky nastavitelná do osmi směrů, veškeré funkce auta jako dvouzónová automatická klimatizace, rádio nebo navigace se ovládají přes centrální dotykovou obrazovku. Standardní audiosystém McLaren Audio Plus může nahradit špičková aparatura Bowers & Wilkins s dvanácti reproduktory a čtrnáctikanálovým zesilovačem. Před řidičem potom nechybí TFT displej. Panoramatická střecha je příkladně zatmavená, navíc má speciální filtr, který absorbuje hluk i sluneční paprsky.

img-responsive

I přes vyšší praktičnost je kupé pořád rychlé, McLaren 570GT. | foto: McLaren

Speciálně pro tento model byly vyvinuty pneumatiky Pirelli P Zero s inovativní technologií, propouštějící méně hluku a vibrací. Samotná kola mají 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Přední část vozu je stejná jako u 570S, vzadu najdeme rozšířené pevné křídlo, umístěné o 10 milimetrů výše. Nutno podotknout, že aerodynamika vozu, i kvůli dobrému základu, neutrpěla. V rámci komfortní výbavy najdeme vpředu i vzadu parkovací senzory. Podobně jako u jiných modelů značky je možné využít programu By McLaren se speciálními barvami exteriéru i interiéru.

Pod kapotou pracuje 3.8litrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, který nabídne 570 koní při 7500 ot./min a 600 Nm mezi 5000 - 6500 ot./min. Zadní kola jsou poháněna sedmistupňovou převodovkou SSG s režimy Normal, Sport a Track. I přes všechnu tu komfortní výbavu má kupé suchou hmotnost 1350 kilogramů (rozložení 42:58), stačící na akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, na 200 km/h za 9,8 sekundy a maximální rychlost 328 km/h. Čtvrt míle ujede McLaren na 11,3 sekundy při rychlosti 213 km/h. Kombinovaná spotřeba je 10,7 l/100 km.

Zkrotit 4530 milimetrů dlouhé, 1201 milimetrů vysoké a 2095 milimetrů široké kupé musí čtyřpístkové kotouče o průměru 370 milimetrů vpředu a 350 milimetrů vzadu. Ze „stovky“ tak vůz zastaví na 33 metrech, dvojnásobná rychlost znamená brzdnou dráhu 133 metrů. Do prodeje zamíří McLaren 570GT koncem letošního roku, ceny na britském trhu startují na 154 000 librách (cca 5 276 000 korun).

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu