Audi S4 se zatím představilo jen s karosérií sedan, přesto byla premiéra kombi Avant pouze otázkou času. Nakonec se tak stane za pár dnů v Ženevě, tedy téměř přesně půl roku po tříprostorovém modelu. A asi Vás nepřekvapíme tím, že všechny významné mechanické části zůstaly zachovány.
Začít můžeme pod kapotou, kde je přeplňovaný třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 354 koní s točivým momentem 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, který se při uvolnění plynového pedálu mezi 55 až 160 km/h přepne do volnoběžného režimu. Trvalý pohon všech kol quattro za standardních podmínek upřednostňuje zadní kola, v případě potřeby ale umí přenést více výkonu na nápravu s horší trakcí. Součástí pohonu je rovněž vektorování točivého momentu, za příplatek je nabízen sportovní aktivní diferenciál.
Výsledkem je maximální rychlost omezená na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a průměrná spotřeba 7,5 l/100 km. Vpředu i vzadu najdeme pětiprvkovou nápravu, doplněné o sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 23 milimetrů. Na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči lze spolu s motorem, převodovkou, řízením a sportovním diferenciálem nastavit prostřednictvím voliče Audi drive select. Řízení s elektromechanickým posilovačem je standardem, příplatkové dynamické řízení, upravující převodový poměr podle aktuální rychlosti, se ale do sportovního vozu hodí o něco více.
Karosérie se chlubí výrazněji tvarovanými nárazníky, většími nasávacími otvory, nástavci prahů, difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Na obou koncích vozu najdeme full-LED světlomety, některé detaily jsou vyvedeny v hliníku. Kola mají 18 palců, mezi volitelnou výbavou se objevují ale i o palec větší ráfky. Odvětrávané kotouče s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 350 milimetrů a černé nebo červené šestipístkové třmeny. Kvůli výrazné redukční dietě, kterou známe již ze standardní A4 Avant, váží S4 Avant 1675 kilogramů, což je snížení o 75 kilogramů.
Uvnitř tvoří sportovní atmosféru vlastně jen sedačky v kůži Nappa (červená, černá, šedá) s diamantovým prošíváním, na přání zaměnitelné za sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, nastavitelnými bočními polštáři a masážní funkcí. Většina kabiny je laděna do černé barvy, s ní kontrastují dekory z kartáčovaného hliníku. Multimediální rozhraní je tvořeno volitelným digitálním přístrojovým panelem s 12,3palcovou obrazovkou a navigací MMI s 8,3palcovou dotykovou obrazovkou, hardwarem Audi connect a připojením k internetu. Mezi příplatky nechybí bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem. Zavazadelník nabídne 505 až 1510 litrů.
Na českém trhu se S4 Avant, společně s klasickou S4, objeví v červnu letošního roku. Cenu kombíku zatím známe pouze na německém trhu, kde startuje na částce 61 150 euro (cca 1 655 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?