Audi S4 Avant umí jezdi rychle a prakticky, cenou ale nepotěší

ar6, 27. února 2016, 03:35 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Audi S4 se zatím představilo jen s karosérií sedan, přesto byla premiéra kombi Avant pouze otázkou času. Nakonec se tak stane za pár dnů v Ženevě, tedy téměř přesně půl roku po tříprostorovém modelu. A asi Vás nepřekvapíme tím, že všechny významné mechanické části zůstaly zachovány.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi S4 Avant nabízí 505 litrů v kufru a 354 koní pod kapotou.

Audi S4 Avant nabízí 505 litrů v kufru a 354 koní pod kapotou. | foto: Audi

Sdílejte článek

Začít můžeme pod kapotou, kde je přeplňovaný třílitrový šestiválec TFSI o výkonu 354 koní s točivým momentem 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, který se při uvolnění plynového pedálu mezi 55 až 160 km/h přepne do volnoběžného režimu. Trvalý pohon všech kol quattro za standardních podmínek upřednostňuje zadní kola, v případě potřeby ale umí přenést více výkonu na nápravu s horší trakcí. Součástí pohonu je rovněž vektorování točivého momentu, za příplatek je nabízen sportovní aktivní diferenciál.

img-responsive

Dynamicky je na tom nová S4 Avant výborně, stovku zvládne pod pět sekund. | foto: Audi

Výsledkem je maximální rychlost omezená na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a průměrná spotřeba 7,5 l/100 km. Vpředu i vzadu najdeme pětiprvkovou nápravu, doplněné o sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 23 milimetrů. Na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči lze spolu s motorem, převodovkou, řízením a sportovním diferenciálem nastavit prostřednictvím voliče Audi drive select. Řízení s elektromechanickým posilovačem je standardem, příplatkové dynamické řízení, upravující převodový poměr podle aktuální rychlosti, se ale do sportovního vozu hodí o něco více.

Karosérie se chlubí výrazněji tvarovanými nárazníky, většími nasávacími otvory, nástavci prahů, difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Na obou koncích vozu najdeme full-LED světlomety, některé detaily jsou vyvedeny v hliníku. Kola mají 18 palců, mezi volitelnou výbavou se objevují ale i o palec větší ráfky. Odvětrávané kotouče s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 350 milimetrů a černé nebo červené šestipístkové třmeny. Kvůli výrazné redukční dietě, kterou známe již ze standardní A4 Avant, váží S4 Avant 1675 kilogramů, což je snížení o 75 kilogramů.

Uvnitř tvoří sportovní atmosféru vlastně jen sedačky v kůži Nappa (červená, černá, šedá) s diamantovým prošíváním, na přání zaměnitelné za sedadla s integrovanou opěrkou hlavy, nastavitelnými bočními polštáři a masážní funkcí. Většina kabiny je laděna do černé barvy, s ní kontrastují dekory z kartáčovaného hliníku. Multimediální rozhraní je tvořeno volitelným digitálním přístrojovým panelem s 12,3palcovou obrazovkou a navigací MMI s 8,3palcovou dotykovou obrazovkou, hardwarem Audi connect a připojením k internetu. Mezi příplatky nechybí bezdrátová nabíječka nebo audiosystém Bang & Olufsen s prostorovým zvukem. Zavazadelník nabídne 505 až 1510 litrů.

Na českém trhu se S4 Avant, společně s klasickou S4, objeví v červnu letošního roku. Cenu kombíku zatím známe pouze na německém trhu, kde startuje na částce 61 150 euro (cca 1 655 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Audi S4 Avant umí jezdi rychle a prakticky, cenou ale nepotěší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Audi RS6 Avant ABT 120 Anniversary

ABT slaví 120. výročí speciální přestavbou Audi RS6 Avant. Kolik se vyrobí kusů?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud