Nový Renault Scénic sází na mohutnost, uvnitř je ale nečekaně prostorný

ar6, 1. března 2016, 14:45 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Přesně před dvaceti lety představil Renault poprvé MPV se jménem Scénic. Prostorný model si od té chvíle našel velké množství spokojených zákazníků, jejichž řady by francouzská automobilka ráda rozšířila představením čtvrté generace. Bude to mít ale hodně těžké, protože po vozu většího Espacu se Scénic začíná přiklánět ke kategorii crossoverů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Čtvrtý Renault Scénic má blíže ke crossoverům, zároveň je ale velmi prostorný.

Čtvrtý Renault Scénic má blíže ke crossoverům, zároveň je ale velmi prostorný. | foto: Renault

Sdílejte článek

Základní proporce karosérie vycházejí z konceptu R-Space, který měl na ženevském autosalonu premiéru před pěti lety. To je sice dlouhá doba, přesto působí novinka stále hodně atraktivně. Svůj podíl na tom jistě mají 20palcová kola, jež budou standardem napříč výbavovými liniemi. Po vzoru Capturu nabídne Scénic dvoubarevné lakování karosérie s černou nebo stříbrnou střechou a prohnutou spodní část dveří kolem boční otěrové lišty. Z profilu jistě dále zaujme zlomená spodní linie bočních oken nebo přechod E-sloupku ve střešní spoiler.

img-responsive

Z profilu zaujme hned několik věcí, Renault Scénic. | foto: Renault

Přední část nemá diody denního svícení ve tvaru hokejek jako Talisman nebo nový Mégane, světla LED Pure Vision ale za příplatek dostanete. Maska chladiče ze všeho nejvíc opět připomíná Captur, její chromované prvky ladí s se zahnutou linkou kolem mlhových světlometů. Vzadu na první pohled nemile překvapí malé okno, což je trochu daň za mohutnější vzhled. Světla by možná ráda zasahovala až do středu karosérie jako u jiných modelů značky, jejich tvarování je nicméně konvenční.

Že se Scénic více přiblížil světu crossoverů dokazuje světlá výška 170 milimetrů, znamenající mezigenerační nárůst o celých 40 milimetrů. I v dalších oblastech se nováček zvětšoval. Délka je tak 4406 milimetrů (+ 40 milimetrů), šířka 1865 milimetrů (+ 20 milimetrů), výška 1653 milimetrů (+ 13 milimetrů) a rozvor náprav potom 2734 milimetrů (+ 32 milimetrů). Rozchod kol je vpředu 1594 milimetrů a vzadu 1583 milimetrů, to znamená rozšíření o 49, respektive 36 milimetrů.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Renault Scénic Citroën C4 Picasso Ford C-Max VW Golf Sportsvan
Délka: 4406 mm 4428 mm 4379 mm 4434 mm
Šířka: 1865 mm 1826 mm 1828 mm 1807 mm
Výška: 1653 mm 1610 mm 1610 mm 1578 mm
Rovzor: 2734 mm 2785 mm 2648 mm 2685 mm
Kufr: 572 l 537/1709 l 471/1723 l 500/1520 l

Do interiéru se při těchto rozměrech poskládá pět cestujících a až 572 litrů jejich zavazadel. Jednotlivé odkládací prostory pak přidávají dalších 63 litrů prostoru, a to včetně praktické posuvného boxu mezi předními sedadly o objemu 13 litrů a velké schránky před spolujezdcem o objemu 11,5 litru. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40, a to přes multimediální systém nebo tlačítka v zavazadlovém prostoru. Složit se dá i sedadlo spolujezdce. Praktickým prvkem jsou výklopné stolečky v zadní části předních sedadel, pro cestující ve druhé řadě sedadel jsou dále připraveny dva USB porty a stínítka proti slunci.

img-responsive

Sklopit lze i sedadlo spolujezdce, Renault Scénic. | foto: Renault

Palubní desku determinuje především multimediální systém R-Link 2 s úhlopříčkou 7 nebo 8,7 palců a ovládáním, které je totožné jako u chytrých telefonů nebo tabletů. Prsty tak lze jednotlivé informace přiblížit nebo oddálit. Součástí infotainmentu je i hlasové ovládání, navigace TomTom nebo propojení s chytrým telefonem. Ve vyšších výbavových verzích narazíte na audiosystím Bose s 11 reproduktory a prostorovým zvukem, panoramatickou střechu nebo barevný head up displej. Podobně jako u všech moderních Renaultů, nebude ani Scénicu chybět volič Multi-Sense s režimy Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco. Jejich prostřednictvím se nastavují nejen mechanické části auta, ale i ambientní osvětlení v jedné z pěti barev.

Pod kapotou budou dva benzínové a hned šest naftových motorů. Natural budou spalovat jednotky TCe o výkonu 115 nebo 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou, diesel budou vyžadovat motory dCi o výkonu 95, 110, 130 nebo 160 koní. První tři mají standardně manuální šestikvalt, nejsilnější provedení je vybaveno šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Provedení s výkonem 110 koní má za příplatek sedmistupňový dvouspojkový automat EDC. Do konce roku 2016 přijede provedení Hybrid Assist se 110koňovým dCi, šestistupňovou manuální převodovkou, elektrickým generátorem a 48V baterií. Cílem této verze je nabídnout nízkou spotřebu a lepší úroveň akcelerace při menších rychlostech.

Ve standardní výbavě všech Scéniců najdeme systém nouzového brzdění s detekcí chodců. Mimo něj se u vybraných výbavových linií objeví udržování v jízdním pruhu, detekce únavy řidiče, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, varování při vybočení z jízdního pruhu, čtení dopravních značek nebo samočinný parkovací asistent. Do prodeje zamíří Renault Scénic čtvrté generace před koncem roku, v létě se můžeme těšit na sedmimístné provedení Grand.

Vytisknout

Diskuze: Nový Renault Scénic sází na mohutnost, uvnitř je ale nečekaně prostorný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Centenario je nejnovějším speciálem Lamborghini, vznikne jen čtyřicet kusů.

Lamborghini má další unikátní sporťák, Centenario s atmosférickým dvanáctiválcem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud