Pagani Huayra BC je téměř dokonalé, koupit si ho ale nemůžete

ar6, 19. února 2016, 16:24 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Říká Vám něco jméno Benny Caiola? Pokud ano, pak jistě víte, že tento podnikatel a sběratel automobilů patřil do kruhu přátel Horacia Paganiho, navíc byl historicky prvním zákazníkem jeho automobilky. A právě jemu je věnována (a po něm pojmenována) Huayra BC, doposud nejostřejší verze svého druhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pagani Huayra BC je nejlehčím homologovaným hypersportem, má 1218 kilogramů a 800 koní.

Pagani Huayra BC je nejlehčím homologovaným hypersportem, má 1218 kilogramů a 800 koní. | foto: Pagani

Sdílejte článek

Na rozdíl od svých předchůdců, Zondy R a Zondy Cinque, je Huayra BC určena primárně na běžné silnice. Zároveň ale byla zkonstruována tak, aby se ani v případě návštěvy okruhu nemusel majitel za své auto stydět. Dobrá, toto spojení je opravdu hodně nadnesené, protože Paganiho nejnovější kousek je vůbec nejlehčím homologovaným hypersportem. Váží přesně 1218 kilogramů, což je o 132 kilo méně než u standardního modelu. A nutno podotknout, že ani ten není žádným tlouštíkem.

Speciálně pro Pagani vyrobil Mercedes-AMG šestilitrový dvanáctiválec biturbo o výkonu 800 koní při 6200 ot./min s točivým momentem 1000 Nm při 4000 ot./min. O přenos síly na zadní kola se stará sedmistupňový automatizovaný manuál společnosti Xtrac s elektrohydraulickým řídícím systémem a karbonovými synchronizátory. S převodovkou spolupracuje nový elektronický aktivní diferenciál, přičemž váha celého řešení je o 40 procent nižší než u běžné dvouspojkové převodovky. Změna rychlostního stupně přitom zabere jen 75 milisekund. Od vozidel, závodících v Le Mans, byla odvozena konstrukce hnací hřídele.

img-responsive

Pagani Huayra BC sdílí s klasickou Huayrou jen střechu. | foto: Pagani

Výhradně pro Huayru BC bylo vyvinuto nezávislé zavěšení s rameny z hliníkové slity HiForg, která se normálně využívá v letectví. Údajně se jedná o nejlehčí (oproti standardní Huayaře je toto zavěšení lehčí o 25 procent) a nejefektivnější řešení, jaké kdy bylo aplikováno na silniční sportovní vůz. Přepracováno bylo také ESP od firmy Bosch, vybavené režimy Comfort, Sport a Track. Karbon-keramické odvětrávané kotouče o průměru 380 milimetrů dodalo Brembo.

Karosérie byla aerodynamicky vyladěna k naprosté dokonalosti, s „běžnou“ Huayrou dokonce provedení BC sdílí pouze střechu. Ostatní díly jsou nové, na velké množství z nich byl navíc použit nový kompozit, který je o polovinu lehčí a pětinu pevnější než karbon. Mezi hlavní prvky karosérie patří rozšířený přední splitter, nové prahy, velké zadní křídlo a agresivní difuzor. Asi nemusíme říkat, že přítlak vozu se mnohonásobně zlepšil. Kovaná kola mají 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, obuta jsou do pneumatik Pirelli P Zero Corsa o velikosti 255/30 vpředu a 355/25 vzadu. Sáhnout můžete také po okruhových gumách Pirelli P Zero Trofeo R, jež zvládnou přetížení až 2G, velikost kol v tom případě klesne o palec na obou nápravách.

Uvnitř se kombinuje několik materiálů, mezi nimiž převládá karbon a kůže. Ostatně, i tady museli mít inženýři na paměti, že klíčovou veličinou je hmotnost, proto nahradili klasickou ruční brzdu její elektronickou sestřičkou. Volant je potažen velurem, což má zlepšit celkovou ovladatelnost vozu. Ačkoliv už standardní sedadla jsou dostatečně sportovní, Huayra BC se může pochlubit ještě lepšími místy k sezení. Hodně stylově vypadá řadící páka s částečně nekrytým mechanismem řazení.

Vyrobeno by mělo být pouze 20 kusů, každý za částku 2,3 miliony euro (cca 62,2 milionů korun). Jak asi správně tušíte, všechny jsou již vyprodané.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pagani Huayra BC je téměř dokonalé, koupit si ho ale nemůžete

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

Lexus LC 500h je druhou verzí čtyřmístného kupé, v útrobách má 359 hybridních koní.

Lexus LC přichází do Evropy, má hybridní pohon a čtyřstupňový automat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud