Peugeot 2008 se chlubí novou tvářičkou, dostalo se i na sportovní provedení

ar6, 19. února 2016, 03:15 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Peugeot 2008 se poprvé představil před třemi lety a rozhodně si nemůže stěžovat na nezájem zákazníků. Doposud se ho totiž vyrobilo na 515 tisíc kusů, navíc jej každoročně najdete mezi třemi nejprodávanějšími modely své kategorie. Modernizace, která se ukáže za pár dnů v Ženevě, je tak z ranku těch lehčích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 2008 & 2008 GT Line s novou přední částí.

Peugeot 2008 & 2008 GT Line s novou přední částí. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Asi nejvýraznější změnou je použití větší masky chladiče, jejíž mřížku nyní tvoří malé plošky. Uprostřed je potom zvětšené logo automobilky, doplněné nápisem Peugeot v horní části chromovaného rámečku. Světla na obou koncích vozu mají tmavší pozadí, ve skupinových reflektorech vynikne zvýrazněný trojdimenzionální podpis ve tvaru lvích drápů. Upraveno bylo provedení střešních ližin, rámů kolem bočních oken a střešního spoileru, označení „2008“ na víku pátých dveří se přesunulo doleva. Na výběr bude devět laků karosérie, mezi nimiž jsou nově červená Ultimate a smaragdová Crystal.

img-responsive

V přední části najdeme novou masku chladiče i tmavší pozadí světel, Peugeot 2008. | foto: Peugeot

Řidič si i nadále může užívat pro Peugeot typického i-Cockpitu, což v podstatě znamená volant s menším průměrem a výše položené budíky. Přímo nad budíky (a do zorného pole) je situován modrými LED diodami ohraničený head up displej, zobrazující veškeré důležité provozní informace. Středové konzoli dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému s funkcí Mirror Screen, obsahující rozhraní Mirror Link a Apple CarPlay, couvací kamerou a řadou aplikací. Každý cestující má k dispozici několik odkládacích ploch, ambientní osvětlení obstarávají LED diody. Velikost kufru narostla na 410, respektive 1440 litrů po sklopení sedadel.

Mimo doposud nabízené výbavové linie Access, Active a Allure se v ceníku objeví také sportovní provedení GT Line. To poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů se jménem automobilky a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Kolem head up displeje jsou u 2008 GT Line červené LED diody, ladící se stejně barevným schématem infotainmentu. A aby červené nebylo málo, objevuje se i na pásech a madlech dveří.

img-responsive

Zadní světla s 3D podpisem, Peugeot 2008 GT Line. | foto: Peugeot

Všechny tři zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Nejslabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňovná provedení mají 110 nebo 130 koní, v prvním případě je na výběr manuální pětikvalt nebo automatický šestikvalt, v tom druhém můžete dostat jen šestistupňovou manuální převodovku. Vždy je součástí motoru systém Stop & Start. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní. Standardem je vždy manuální pěti- nebo šestistupňová převodovka, prostřední verze může dostat pilotovanou šestistupňovou převodovku. Systém Stop & Start mají obě silnější „šestnáctky.“

Pohon všech kol i nadále „supluje“ systém Grip Control, dodávaný pro jakoukoliv motorizaci s výkonem nad 100 koní. Otočný ovladač na středové konzoli dává řidiči na výběr mezi režimy Standard, Sníh, Terén, Písek a ESP Off. Do těžšího terénu to tedy i přes světlou výšku 160 milimetrů asi nebude. A pokud je řeč o elektronických pomocnících, bylo by dobré zmínit, že 2008 dostala automatické nouzové brzdění a parkovací asistent.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 2008 se chlubí novou tvářičkou, dostalo se i na sportovní provedení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nejčastěji má problém se stočenými kilometry Škoda Octavia.

Největší problém se stočenými kilometry mají Škody, nejlépe jsou na tom Korejci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud