Malé SUV Taigun ukázal Volkswagen poprvé v roce 2012 na autosalonu v Sao Paulu. Jeho upravená verze potom přijela do Nového Dillí o dva roky později a zdálo se, že německý gigant to s výrobou myslí vážně. V uplynulých dnech se nicméně do médií dostaly informace, že Taigun končí, aniž by se někdy oficiálně začal vyrábět.
Primární destinací necelé čtyři metry dlouhého SUV měla být Jižní Amerika. Tam ostatně začal svou úspěšnou pouť také Ford EcoSport, jeden z hlavních rivalů Taigunu. Když tedy prosákly informace o ukončení celého projektu, logicky se jako první vysvětlení (dobře, možná až po Dieselgate) nabízela finanční nestabilita tamních trhů.
Německý magazín Focus nicméně tuto informaci záhy vyvrátil a jako pravý důvod zaříznutí Taigunu uvedl jeho příliš malé rozměry. Tuto informaci mu údajně potvrdil zdroj přímo z automobilky. Pokud bychom to tedy měli rozvést, tak Volkswagen nebude vyrábět malé SUV proto, že je příliš malé.
Malého SUV s logem „lidového vozu“ se ale nakonec přece jen dočkáme. Již za dva roky má totiž přijet vůz na základech Pola. Jeho vzhled by měl předznamenávat koncept, který uvidíme už za pár týdnů v Ženevě, s platformou MQB a délkou kolem čtyř metrů. Tato zpráva pak také mimochodem otevírá možnost uvedení SUV na základech Fabie, o němž se už několik měsíců spekuluje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?