Ferrari FF končí, na jeho místo nastupuje typ GTC4 Lusso

ar6, 8. února 2016, 15:33 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Ferrari FF se prakticky ihned po své premiéře stalo jedním z nejkontroverznějších modelů maranellské automobilky. A mohl za to nejen vzhled karosérie, ale především její typ. Na shooting brake se vzpínajícím se koníkem zkrátka mnoho lidí nebylo připraveno. Pět let po originálním „eFeFku" přichází na svět jeho následovník GTC4 Lusso, sahající pro inspiraci do dávné historie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari FF je zapomenuto, nahrazuje ho typ GTC4 Lusso.

Ferrari FF je zapomenuto, nahrazuje ho typ GTC4 Lusso. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Stejně jako FF, je i GTC4 Lusso shooting brake (samotné Ferrari používá také označení Grand Tourer) s konfigurací 2+2. Tou mimo jiné odkazuje na klasický model 330 GT, jméno si pro změnu vypůjčuje od Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso, což bylo údajně jedno z nejoblíbenějších aut samotného Enza Ferrariho, respektive 330 GTC. Číslovka čtyři reflektuje přítomnost čtyř pohodlných sedadel.

img-responsive

Úplně nová zadní část Ferrari GTC4 Lusso. | foto: Ferrari S.p.a.

Dost bylo ale historických odkazů. 4922 milimetrů dlouhá novinka sice většinou exteriérových prvků FF tak nějak připomíná, při bližším ohledání si ale všimnete větších či menších rozdílů. Přední maska je například o dost širší a má jednoduší výplet, nárazník navíc dostal dvě aerodynamické křidélka. Světla ve tvaru bumerangu odrážejí současný styl automobilky. Boční nasávací otvory jsou větší a mají výrazné žebrování, tvar měnily rovněž kliky dveří. V zadní části už nejsou dva, ale hned čtyři kulaté reflektory s novou optikou, navíc sdružené pod inovovaný spoiler s integrovaným třetím brzdovým světlem. Pozornosti designérů neušel ani difuzor, stylizovaný podobně jako u monopostů formule 1, doplněný o čtyři koncovky výfuku. Celkově má GTC4 Lusso nižší koeficient odporu vzduchu než FF.

Uvnitř dostalo nepraktičtější Ferrari úplně nový multimediální systém s 10,25palcovou HD obrazovkou. Přes ní se dotykem ovládají všechny komfortní funkce auta, navíc je stylově ohraničena kulatými výdechy ventilace. Druhý nový displej se skví před spolujezdcem a dovoluje mu sledovat veškeré důležité provozní detaily o autě. Řidič si bude pro změnu užívat kompaktnějšího volantu s menším airbagem a integrovanými ovladači pro nastartování motoru nebo zvolení jízdního režimu. Hned v úvodu bylo zmíněno, že čtyřmístné uspořádání interiéru zůstalo zachováno, jednotlivý cestující se ale usadí do nových sedadel. Samozřejmostí jsou prvotřídní materiály jako kůže, hliník nebo karbon.

Pod kapotou tepe 6.3litrový dvanáctiválec do V o výkonu 690 koní při 8000 ot./min s točivým momentem 697 Nm při 5750 ot./min. Suchá hmotnost auta je celých 1790 kilogramů při rozložení 47:53 ve prospěch zadní části, přesto zabere akcelerace z 0 na 100 km/h jen 3,4 sekundy a maximálně se GTC4 Lusso pohybuje až rychlostí 335 km/h. Svou zásluhu na tom má jistě i pohon všech kol, kombinovaný vůbec poprvé s řízením všech čtyř kol. Celé řešení se jmenuje 4RM-S a je založeno na čtvrté generaci systému Slip Side Control. Vedle něj jsou součástí pohonného ústrojí auta také elektronický diferenciál E-Diff a tlumiče SCM-E, díky všem těmto vymoženostem má Ferrari dostatek síly i na povrchu se sníženou přilnavostí.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari FF končí, na jeho místo nastupuje typ GTC4 Lusso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz V EXCLUSIVE

Mercedes-Benz třídy V Exclusive - To nejlepší z řady

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud