Když přicházelo BMW X6, mnozí si při pohledu na jeho karosérii SUV s rychle se svažující střechou klepali na čelo. Dnes má německá automobilka tyto modely dva, podobné auto pak nabízí i Mercedes a chystají se k tomu další výrobci. A protože také Indové chtějí vlastní X6, představili na autosalonu v Dillí Mahindru XUV Aero.
Na 4600 milimetrů dlouhém, 1680 milimetrů vysokém a 1890 milimetrů širokém konceptu je vidět, že s jeho stavbou pomáhalo studio Pininfarina (to konec konců říká Mahindře už několik měsíců pane). Stylové je například řešení zadního páru bočních dveří, který je po vzoru Mazdy RX-8 kratší a otevírá se proti směru jízdy zevnitř vozu.
Pojem svažující se střecha si indičtí designéři vzali k srdci opravdu doslova, nad hlavami zadních cestujících tedy nemohlo zůstat příliš mnoho místa. Oproti výchozímu modelu XUV500 má koncept Aero jinou masku, přední světla s LED diodami denního svícení, zadní LED světla a výrazný difuzor. Kola, ukrývající se ve vytažených blatnících, mají 20 palců.
Uvnitř se nachází nejen velká obrazovka multimediálního systému, ale také digitální ztvárnění přístrojového panelu. Ani jeden prvek přitom u indických vozů není vůbec běžný. Čalounění čtveřice sedadel obstarává kůže, jednotlivé dekory jsou z karbonu nebo alespoň dostaly metalické lakování.
O pohon se stará poslední generace 2.2litrového turbodieselu mHawk s výkonem 210 koní. Tato síla stačí sportovně orientovanému SUV ke zrychlení z 0 na 96 km/h za méně než šest sekund. K dispozici je též volič s režimy Street, Sport, Race nebo Off-Road, který podle Mahindry znásobuje potěšení z jízdy. Jestli se ale nakonec XUV Aero dostane do výroby je zatím ve hvězdách. Podle vedení automobilky hodně záleží na reakcích veřejnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?