Ford vždy patřil se svými závodními speciály mezi stálice rally, NASCAR, závodů cestovních vozů ale i formulových kategorií. Nyní americký výrobce míří do zcela nové kategorie - pouštního závodění.
Americký Ford do tohoto závodu nasazuje upravenou verzi pickupu F-150 Raptor. Pokud říkám upravenou, rozhodně nemám na mysli to, že Ford celý vůz kompletně přestavil, jak tomu bývá u závodních speciálů zvykem.
Závodní verze je opravdu založena na sériové technice F-150 Raptor s kabinou SuperCab. Karoserie, rám, nápravy i motor jsou tedy zcela originální. Když je řeč o motoru, jedná se o šestiválcové „véčko“ EcoBoost s objemem 3,5 litru a výkonem přesahujícím 411 koní. Tento agregát je stejně jako u civilní verze spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Pro závodní sérii Best in the Desert tak bylo upraveno pouze nastavení podvozku. Pohodlná sedadla byla vyměněna za skořepiny s pětibodovými pásy. Samozřejmostí je také nová bezpečnostní klec a pro pouštní závody nutná, speciální, satelitní navigace.
První závod, který tento vůz absolvuje, probíhá od dnešního dne až do sedmého února v arizonské poušti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?