Sedany s délkou pod čtyři metry jsou, díky menšímu daňovému zatížení, v Indii nesmírně populární. Model s touto karosérií tak dnes nabízí Tata, Maruti Suzuki, Hyundai nebo Honda. Nejnovějším členem této společnosti je Volkswagen, jehož Ameo je vlastně Polo s takovým malinkým batůžkem.
Ameo při pohledu zepředu od klasického Pola nejspíše nerozeznáte. Jsou tu stejná světla, nárazník s chromovanou lištou i maska chladiče. Změny začínají až od B-sloupku dál. Tou nejvýraznější je ostře řezané víko kufru, naroubované na velice krátký převis. Pravidla třídy jsou zkrátka striktní. Světla jsou sice také nová, jejich vzhled ale přesně zapadá do designového jazyka německého výrobce. Ameo je mimochodem úplně prvním Volkswagen, speciálně vyvinutým v Indii a pro Indii.
Kabina je svými tvary stejná jako u Pola, na druhou stranu působí i díky jiným budíkům a některým ovladačům o něco méně hodnotně. Poprvé bude v segmentu sedanů pod čtyři metry dostupný multimediální systém s dotykovou obrazovkou, čtením SMS zpráv, iPod konektivitou a rozhraním MirrorLink, stejný primát si připisuje také dešťový senzor a tempomat. Standardem ve všech výbavových liniích budou přední airbagy a ABS, u vybraných provedení se dále objeví klimatizace Climatronic se zadními výdechy, couvací kamera nebo zadní parkovací senzory.
Technickým základem Amea je platforma PQ25. Pod kapotou se objeví tříválcová zážehová dvanáctistovka MPI s pětistupňovou manuální převodovkou nebo vznětová patnáctistovka TDI s pětistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Výroba bude probíhat ve městě Puné, náležící do regionu Maháráštra.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?