Maruti Suzuki ukazuje ještě menší Vitaru, říká si Brezza a nemá ani čtyři metry

ar6, 4. února 2016, 02:10 Google+

Když Suzuki předloni nahradilo Grand Vitaru necelé 4,2 metru dlouhou Vitarou, mnozí odborníci i fanoušci značky si povážlivě klepali na čelo. Že jde ale vyrobit ještě menší Vitaru ukazuje indické Maruti s modelem Brezza.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Maruti Suzuki Vitara Brezza je malým SUV s délkou pod čtyři metry.

Maruti Suzuki Vitara Brezza je malým SUV s délkou pod čtyři metry. | foto: Maruti Suzuki

Sdílejte článek

Že je Maruti indickou dceřinou automobilkou Suzuki asi víte. Pak by Vás mohlo také napadnout, že Vitara Brezza je vlastně jen „přebouchanou“ evropskou Vitarou. Není. Indové totiž nezapomínají připomenout, že jde o vůbec první auto, vyvinuté kompletně pod taktovkou Maruti Suzuki. Pod kabátkem ale přesto najdeme „pouze“ prodlouženou platformu malého Swiftu.

Na délku měří Brezza 3995 milimetrů, na šířku 1790 milimetrů a na výšku 1640 milimetrů. V porovnání s v Evropě prodávanou Vitarou je tedy kratší, ale i vyšší a širší. Jediný údaj, kde jsou oba modely shodné, je rozvor náprav o délce 2500 milimetrů. Do kufru indického SUV naložíte 328 litrů.

img-responsive

Praktický pětimístný interiér Maruti Suzuki Vitara Brezza. | foto: Maruti Suzuki

Možnostmi individualizace má být Brezza indickým průkopníkem. Dostupné budou tři různé stylizace karosérie - Glamour, Urban a Sporty - pasující na různé osobnosti potenciálních zákazníků. Jako první ve své kategorie nabídne SUV také dvoubarevnou karosérii. Vpředu jsou kromě chromované masky chladiče projektorová světla s LED diodami denního svícení, vzadu nechybí rozměrná chromovaná lišta se jménem modelu.

Pětimístný interiér se pomyslně rozdělen na několik částí. Řidiče bude kromě volantu a budíků nejvíce zajímat středová konzole s lesklým černým rámečkem a obrazovkou multimediálního systému SmartPlay. Ten je nicméně vyhrazen pouze vrcholné výbavové linii ZDi+. Dostupných bude celkem sedm výbavových stupňů, připlácet se u toho nejnižšího bude i za airbag spolujezdce a ABS. Naopak nafukovací vak pro řidiče je standardem.

Pod kapotou se objeví vznětová třináctistovka DDiS o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1750 ot./min. S jednotkou spolupracuje pětistupňová manuální převodovka, pohon všech kol ale i přes světlou výšku 198 milimetrů nečekejte. Do konce roku se má v nabídce objevit zážehová patnáctistovka, v příštím roce přijde řada na robotizovanou převodovku. Prodej se rozběhne již v březnu, v tom čase se také dozvíme ceny Vitary Brezza.

Vytisknout

Diskuze: Maruti Suzuki ukazuje ještě menší Vitaru, říká si Brezza a nemá ani čtyři metry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Renault Kwid Racer se oděl do závodnického overalu.

Renault představuje Kwid dvakrát jinak, stal se závodníkem i dobrodruhem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud