Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

ar6, 30. ledna 2016, 12:12 Google+

Za 68 let vyrobila továrna v Solihullu více než dva miliony Land Roverů Defender a Series I, II a III. Evropské emisní i bezpečnostní normy jsou bohužel neúprosné a nemilosrdně „kosí“ i legendární off-roady. Včera tak z britské továrny vyjel poslední Defender.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender.

Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender. | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Land Rover u příležitosti konce výroby sezval do Solihullu 700 současných i bývalých zaměstnanců, kteří se na výrobě nezničitelného off-roadu podíleli. Kromě vzpomínání navíc dostali tito lidé možnost řídit 25 důležitých milníků v historii Defenderu a ještě předním Series I, II a III. Mezi nimi nechyběl předprodukční prototyp úplně první generace se jménem Huey a naopak úplně poslední vyrobený Defender 90 Heritage Soft Top.

img-responsive

Poslední vyrobený Land Rover Defender v provedení 90 Heritage Soft Top. | foto: Land Rover

Ten se stane součástí historické kolekce Jaguar Land Roveru, při jeho výrobě byl navíc použit originální hák pro uchycení plachty, který byl pro modely s plátěnou střechou používán od roku 1948. S každým koncem však něco začíná, Land Rover tak při ukončení výroby představil program Heritage Restoration. Ten bude stávající výrobní prostory v Solihullu využívat na renovací modelů Series, na vše přitom budou dozorovat zkušení inženýři i někteří zaměstnanci, kteří se na výrobě nejen Defenderů podíleli.

Vůbec první terénní Land Rover se pod označením Series I objevil na amsterdamském autosalonu v roce 1948, kdy byla Británie stále ještě zdecimovaná druhou světovou válkou. To se projevovalo především v nedostatku oceli na průmyslovou výrobu a zároveň nadbytkem výrobních kapacit. Řešení přinesl model, inspirovaný bratry Spencerem a Mauricem Wilksovými. Ti přišli s nápadem, využívat Land Rover jako hospodářské a zemědělské vozidlo. A asi ani oni sami netušili, že se z terénního vozu s ocelovým rámem a hliníkovou karosérii stane legenda.

Series II se poprvé ukázala v roce 1958 a pod její kapotou se objevil také vznětový motor. Ten mimochodem vydržel ve výrobě až do poloviny osmdesátých let. Osmnáct let po začátku výroby dosáhla řada Series na půl milionu prodaných automobilů, zájem navíc neupadal. Vrchol výroby přišel v roce 1971, kdy továrna v Solihullu vyprodukovala 56 tisíc automobilů. Do výroby v tu chvíli nastupovala Series III, jejíž vzhled už v mnohém připomínal dnešní Defender. Toto označení se poprvé objevilo v roce 1990 a na zasloužený odpočinek se odebralo až 29. ledna 2016. Na závěr si dovolím ještě jedno porovnání - vůbec první kus Series I se v roce 1948 prodal za 450 liber, dvoumiliontý Defender z loňského roku už stál 400 tisíc liber.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedodržování bezpečné vzdálenosti je častým důvodem nehod na dálnicích

Největší hromadné nehody na světě? V žebříčku figuruje i Česko

Technici v Nissanu si vyrobili zmenšený model mycí linky, aby mohli simulovat dlouhodobé poškození kartáči

Technici v Nissanu si hrají s modely, prospěch z toho mají zákazníci

Kolona na padesátiproudové čínské dálnici

Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

Nadšený řidič motokáry nedokázal odolat prvnímu sněhu

VIDEO: První sníh si užíval na motokáře, radost mu zkazil až místní Šerif

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

fiat punto

Punto je rekordmanem. Ale tohle prvenství by měl Fiat řešit hodně rychle

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi RS3 Sportback versus Mercedes-AMG A45

Duel mezi Audi RS3 Sportback a Mercedesem-AMG A 45 po faceliftu, kdo vyhraje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  3. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  6. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

reklama

Zprávy odjinud