Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

ar6, 30. ledna 2016, 12:12 Google+

Za 68 let vyrobila továrna v Solihullu více než dva miliony Land Roverů Defender a Series I, II a III. Evropské emisní i bezpečnostní normy jsou bohužel neúprosné a nemilosrdně „kosí“ i legendární off-roady. Včera tak z britské továrny vyjel poslední Defender.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender.

Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender. | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Land Rover u příležitosti konce výroby sezval do Solihullu 700 současných i bývalých zaměstnanců, kteří se na výrobě nezničitelného off-roadu podíleli. Kromě vzpomínání navíc dostali tito lidé možnost řídit 25 důležitých milníků v historii Defenderu a ještě předním Series I, II a III. Mezi nimi nechyběl předprodukční prototyp úplně první generace se jménem Huey a naopak úplně poslední vyrobený Defender 90 Heritage Soft Top.

img-responsive

Poslední vyrobený Land Rover Defender v provedení 90 Heritage Soft Top. | foto: Land Rover

Ten se stane součástí historické kolekce Jaguar Land Roveru, při jeho výrobě byl navíc použit originální hák pro uchycení plachty, který byl pro modely s plátěnou střechou používán od roku 1948. S každým koncem však něco začíná, Land Rover tak při ukončení výroby představil program Heritage Restoration. Ten bude stávající výrobní prostory v Solihullu využívat na renovací modelů Series, na vše přitom budou dozorovat zkušení inženýři i někteří zaměstnanci, kteří se na výrobě nejen Defenderů podíleli.

Vůbec první terénní Land Rover se pod označením Series I objevil na amsterdamském autosalonu v roce 1948, kdy byla Británie stále ještě zdecimovaná druhou světovou válkou. To se projevovalo především v nedostatku oceli na průmyslovou výrobu a zároveň nadbytkem výrobních kapacit. Řešení přinesl model, inspirovaný bratry Spencerem a Mauricem Wilksovými. Ti přišli s nápadem, využívat Land Rover jako hospodářské a zemědělské vozidlo. A asi ani oni sami netušili, že se z terénního vozu s ocelovým rámem a hliníkovou karosérii stane legenda.

Series II se poprvé ukázala v roce 1958 a pod její kapotou se objevil také vznětový motor. Ten mimochodem vydržel ve výrobě až do poloviny osmdesátých let. Osmnáct let po začátku výroby dosáhla řada Series na půl milionu prodaných automobilů, zájem navíc neupadal. Vrchol výroby přišel v roce 1971, kdy továrna v Solihullu vyprodukovala 56 tisíc automobilů. Do výroby v tu chvíli nastupovala Series III, jejíž vzhled už v mnohém připomínal dnešní Defender. Toto označení se poprvé objevilo v roce 1990 a na zasloužený odpočinek se odebralo až 29. ledna 2016. Na závěr si dovolím ještě jedno porovnání - vůbec první kus Series I se v roce 1948 prodal za 450 liber, dvoumiliontý Defender z loňského roku už stál 400 tisíc liber.

Vytisknout

Diskuze: Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Audi RS3 Sportback versus Mercedes-AMG A45

Duel mezi Audi RS3 Sportback a Mercedesem-AMG A 45 po faceliftu, kdo vyhraje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud