Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

ar6, 30. ledna 2016, 12:12 Google+

Za 68 let vyrobila továrna v Solihullu více než dva miliony Land Roverů Defender a Series I, II a III. Evropské emisní i bezpečnostní normy jsou bohužel neúprosné a nemilosrdně „kosí“ i legendární off-roady. Včera tak z britské továrny vyjel poslední Defender.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender.

Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender. | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Land Rover u příležitosti konce výroby sezval do Solihullu 700 současných i bývalých zaměstnanců, kteří se na výrobě nezničitelného off-roadu podíleli. Kromě vzpomínání navíc dostali tito lidé možnost řídit 25 důležitých milníků v historii Defenderu a ještě předním Series I, II a III. Mezi nimi nechyběl předprodukční prototyp úplně první generace se jménem Huey a naopak úplně poslední vyrobený Defender 90 Heritage Soft Top.

img-responsive

Poslední vyrobený Land Rover Defender v provedení 90 Heritage Soft Top. | foto: Land Rover

Ten se stane součástí historické kolekce Jaguar Land Roveru, při jeho výrobě byl navíc použit originální hák pro uchycení plachty, který byl pro modely s plátěnou střechou používán od roku 1948. S každým koncem však něco začíná, Land Rover tak při ukončení výroby představil program Heritage Restoration. Ten bude stávající výrobní prostory v Solihullu využívat na renovací modelů Series, na vše přitom budou dozorovat zkušení inženýři i někteří zaměstnanci, kteří se na výrobě nejen Defenderů podíleli.

Vůbec první terénní Land Rover se pod označením Series I objevil na amsterdamském autosalonu v roce 1948, kdy byla Británie stále ještě zdecimovaná druhou světovou válkou. To se projevovalo především v nedostatku oceli na průmyslovou výrobu a zároveň nadbytkem výrobních kapacit. Řešení přinesl model, inspirovaný bratry Spencerem a Mauricem Wilksovými. Ti přišli s nápadem, využívat Land Rover jako hospodářské a zemědělské vozidlo. A asi ani oni sami netušili, že se z terénního vozu s ocelovým rámem a hliníkovou karosérii stane legenda.

Series II se poprvé ukázala v roce 1958 a pod její kapotou se objevil také vznětový motor. Ten mimochodem vydržel ve výrobě až do poloviny osmdesátých let. Osmnáct let po začátku výroby dosáhla řada Series na půl milionu prodaných automobilů, zájem navíc neupadal. Vrchol výroby přišel v roce 1971, kdy továrna v Solihullu vyprodukovala 56 tisíc automobilů. Do výroby v tu chvíli nastupovala Series III, jejíž vzhled už v mnohém připomínal dnešní Defender. Toto označení se poprvé objevilo v roce 1990 a na zasloužený odpočinek se odebralo až 29. ledna 2016. Na závěr si dovolím ještě jedno porovnání - vůbec první kus Series I se v roce 1948 prodal za 450 liber, dvoumiliontý Defender z loňského roku už stál 400 tisíc liber.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

Poněkud nevzhledně upravené Lamborghini Aventador rozhodně zaujme

Milionové Lamborghini zničené sprejem za stovku? Nenechte se zmást, je to jen "účelovka"

Toyota Concept-i

Toyota Concept-i: Budoucnost mobility má mnoho podob

Ilustrační foto

Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

Vizualizace Gigafactory automobilky Tesla Motors v americké Nevadě.

V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

Replika Ferrari 288 GTO postavená na základě Toyoty Mr-2

Ferrari za cenu Superbu? Jedno teď draží v Anglii. Nebo je to jinak?

Toyota Project Portal

Náklaďák ekologičtější než Prius? Toyota ho nasadí do provozu již koncem měsíce

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi RS3 Sportback versus Mercedes-AMG A45

Duel mezi Audi RS3 Sportback a Mercedesem-AMG A 45 po faceliftu, kdo vyhraje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přezouváte auto sami? Investujte do momentového klíče, ať se vám nestane něco podobného

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud