U Audi pracují na nové generaci modelu Q5, ta by měla dorazit poměrně brzy. Společně s tím je v plánu i ostrá verze RS Q5, díky čemuž se středně velké SUV stane nejsportovnějším modelem z nabídky SUV od Audi.
Příchod ostré Q5 je pravděpodobný i proto, že Audi zaznamenalo zvýšenou poptávku v oblasti vysoce výkonných SUV, jako je model RS Q3.
Pod kapotou se zřejmě usadí biturbo 3,0litrový benzínový šestiválec, který bude pohánět i nadcházející modely RS4 a RS5. Nově vyvinutý motor slouží jako náhrada za 4,2litrový nepřeplňovaný osmiválcový a očekává se, že nabídne 450 koňských sil.
Vlajková loď modelové řady Q5 přijde s pohonem všech kol quattro a dvouspojkovou převodovkou S tronic z modelů RS4 a RS5. Premiéra vrcholného provedení se odehraje letos v říjnu na autosalonu v Paříži a vyrábět by jí měla továrna v mexickém San José Chiapa.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?