BMW vstupuje do nového modelového roku, M3 i M4 dostanou paket Competition

ar6, 24. ledna 2016, 03:10 Google+

BMW patří do okruhu automobilek, které představují dílčí modernizace několika svých modelů v jeden čas. Nejinak je tomu i před jarním nástupem mnichovských vrtulí modelového roku 2016. Nejvíce změn připadá na řadu 4, ani další ale nepřijdou zkrátka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M3 a M4 mají nový paket Competition s vyšším výkonem a lepším podvozkem.

BMW M3 a M4 mají nový paket Competition s vyšším výkonem a lepším podvozkem. | foto: BMW

Sdílejte článek

První zastávkou ve změnách modelového programu je řada 2, do níž vedle kupé a kabrioletu spadají také MPV Active a Gran Tourer. Právě druhý jmenovaný bude ve verzi 220d o výkonu 150 koní dostupný také s pohonem všech kol xDrive. Vedle standardního šestistupňového manuálu se dostane také na osmistupňový automat, v prvním případě je spotřeba 4,9 l/100 km, v tom druhém ještě o 0,2 l/100 km lepší. Kabriolet řady 2 dostane na jaře volitelný paket Open Air, jehož součástí je dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaný volant, HiFi reproduktory, kompaktní větrný deflektor a průchozí nákladový systém.

Kombi i sedan řady 3 čeká další část generační výměny motorů. Tentokrát se to týká dvoulitrového vznětového čtyřválce v provedení 325d, který nově využívá technologie TwinPower Turbo v podobě například vícestupňového přeplňování a přímého vstřikování paliva common rail. Výkon tak stoupl na 224 koní, ty bude na zadní kola transferovat šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka Steptronic. Zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h zabere sedanu 6,5 sekundy a spotřebuje přitom 4,6 l/100 km, kombi je ve stejných disciplínách o 0,2 sekundy pomalejší a 0,3 l/100 km žíznivější. Automat znamená vylepšení zrychlení v obou případech o 0,3 sekundy a snížení spotřeby o 0,2 l/100 km.

Nejvíce změn čeká na kupé, kabriolet a čtyřdveřové kupé řady 4. U všech verzí se vymění paleta zážehových motorů, mezi diesely potom čeká jedna úplná novinka. Nejslabší čtyřválec 420i nyní nabízí 184 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro „obě“ kupé bude dostupný též pohon všech kol xDrive. Verze 430i, rovněž se čtyřválcem, posílila o 7 koní na celkových 252 koní a 350 Nm. Dostupný bude manuál i automat, pohon všech kol už zde výhradně spolupracuje s automatickým ústrojím. Novým vrcholem nabídky bude třílitrový šestiválec TwinPower Turbo ve verzi 440i, jehož maxima jsou 326 koní a 450 Nm. U klasického kupé může zákazník stále vybírat mezi manuálem a automatem, kabriolet i Gran Coupé mají standardně automat Steptronic. Za přípalek bude dostupný opět pohon všech kol. Co se týče nového naftového čtyřválce 425d, jedná se s výkonem 224 koní a točivým momentem 450 Nm o stejný motor jako u řady 3, výběr zůstává mezi manuálem a automatem. Kabriolet navíc dostane příplatkový balíček Open Air, zahrnující vyhřívaný volant, vyhřívání krku ve třech úrovních, větrný deflektor, HiFi reproduktory a průchozí nákladový systém.

Stejný příplatkový paket dostane také sportovní BMW M4 Cabrio, rozhodně to ale není největší novinka mnichovského sporťáku. Tou je totiž uvedení paketu Competition pro kupé, kabriolet i sedan s označením M3. Jedním z lákadel je posílení dvakrát přeplňovaného šestiválce o 19 koní a na celkových 450 koní, což s sebou nese také o 0,1 sekundy lepší akceleraci se šestistupňovým manuálem i příplatkovým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Adaptivní M podvozek má nově naladěné pružiny, tlumiče, stabilizátory i jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Těmto změnám zdatně sekunduje také přenastavení aktivního diferenciálu a stabilizace. Vizuálně se paket Competition odlišuje 20palcovými kovanými koly s pneumatikami 265/30 vpředu a 285/30 vzadu, lesklou černou barvou na liště bočních oken, rámečku zrcátek nebo kolem masky chladiče a koncovkami výfuku v matně černém chromu. Uvnitř potom čekají odlehčená anatomická sedadla a bezpečnostní pásy s vetkanou trikolórou BMW M. 500koňová M4 GTS může být na přání vybavena karbonovými koly M Carbon Compound o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, která oproti standardním kovaným kolům uspořila asi sedm kilo. Ráfky jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, vyvinutých speciálně pro tento model.

img-responsive

BMW M4 GTS a karbonovými koly M Carbon Compound. | foto: BMW

Řada 6 v provedení Coupé, Cabrio i Gran Coupé má standardně navigační paket ConnectedDrive, propojitelný s chytrým telefonem. Pro mobily je také určeno bezdrátové nabíjení. Multimediální systém s 10,2palcovou obrazovkou má vzhled, poprvé představený v řadě 7, a ovládání prostřednictvím dotykové plochy. Vlajková loď BMW, tedy řada 7, přivítá na jaře provedení 740Li xDrive s řadovým šestiválcem o výkonu 326 koní a pohonem všech kol. Do výbavy se podívá dálkově ovládané parkování a řada individualizačních prvků programu BMW Individual. Ten zahrnuje například pět nových laků, jemnou kůži Merino v šesti odstínech, dekory v klavírním laku nebo dvě nové varianty dřevěného obložení.

Standardní výbava modelů X3 a X4 nově zahrnuje multifunkční volant, dešťový senzor a aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí. Dostupná bude rovněž výbavová linie Advantage s parkovacími senzory vpředu a vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci a v případě X3 také automatickým ovládáním víka kufru (u X4 součást standardní výbavy). Nabídku laků doplnila v obou případech bronzová Chrstnut, širší je nabídka litých kol a k dispozici bude také bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, funkce Wi-Fi hotspotu a navigace Professional s upravenou grafikou a horizontálně uspořádaným menu. Větší sourozenci X5 a X6 mají ve standardu parkovací senzory vpředu a vzadu, X6 dostane také zadní parkovací kameru.

Vytisknout

Diskuze: BMW vstupuje do nového modelového roku, M3 i M4 dostanou paket Competition

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

HMMVW V1 Gorilla vrací na trh původní Hummer.

Hummer je zpátky, jmenuje se HMMVW V1 Gorilla a pořádně naštve majitele Priusů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud