Znovuzrozená automobilka Automobili Turismo e Sport (ATS) nám v loňském roce představila supersport s názvem 2500 GT. Ten nabízí motor V8 a výkon přesahující 640 koní. Jejich poslední výtvor tak silný sice není, to mu ale nic neubírá na jeho výjimečnosti. Spíše naopak.
Nejnovější počin této italské automobilky nese název Dieci. Jedná se o supersport, zaměřený na závodní okruhy. Srdce této zběsilosti, která svým designem připomíná prototypy závodní série Le Mans, tvoří pouze litrový agregát Honda. I přes svůj malý objem dosahuje tento motocyklový motor výkonu 190 koňských sil. Poměr výkon/hmotnost zde díky nízké hmotnosti vozu dosahuje hodnoty 490 koní na jednu tunu.
Vůz v sobě nezapře své závodní zacílení. Karoserie vozu je tvořena sklolaminátem, zatímco celé šasi tvoří pravá nerezová ocel. Přední i zadní zavěšení je plně nastavitelné. Výkon vozu zastavují extrémně výkonné brzdy Tarox.
Automobilka již prodala 15 kusů, přičemž již velmi brzy by se měl vůz dočkat homologace pro závodní kategorii FIA E2B Sport Prototype.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?