Alfa Romeo zveřejnila nové video, které naznačuje, že se brzo do showroomů značky dostane speciální edice vozu 4C Spider. Ta má slavit výročí jednoho ze ztěžejních modelů Alfy v celé historii.
Jak se ale dalo čekat, video toho moc neprozradilo. Italská společnost bude slavit 50. výročí legendárního kabrioletu Duetto Spider a pro tuto příležitost připravuje výrobně omezenou verzi kabria 4C Spider. Zatím se ale neví, jaké změny vůz nabídne, a to i přes zveřejněné video.
Ve standardní podobě je tenhle italský stroj poháněn přeplňovaným 4-válcem o objemu 1,75 litru s výkonem 237 koní. Ten je poslán na zadní kola přes automatickou převodovku se dvěma spojkami a zrychlení z nuly na stovku zřejmě zůstane na cifře 4,5 sekundy. Tím pádem nečekejme žádné mechanické změny.
A co byl vlastně původní model Duetto Spider? Ve výrobě zůstal tři desítky let a poslední kus byl postaven v dubnu roku 1993. První generace cabria byla nabídnuta s motory o objemu 1.3, 1.6 a 1,8 litru, přičemž s každou verzí byla dodána 5. stupňová manuální převodovka.
V dalších letech se Spider dočkal pravidelných úprav designu a techniky, přičemž poslední facelift byl představen v roce 1990. Celkem bylo vyrobeno 124 104 Spiderů a dodnes se jedná o velmi povedenou otevřenou Alfu Romeo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?