 
            Pokusy Toyoty o stavbu stylového crossoveru v posledních letech poměrně často selhávaly. Stačí vzpomenout na Urban Cruiser nebo koncept C-HR, které potencionální zákazníky zrovna neuchvátily. Jistý průlom by mohl nastat s konceptem ViRA, jehož premiéru uvidí už příští týden Tokio.
Hned na úvod by bylo dobré na pravou míru uvést, že za modrým třídveřovým modelem nestojí přímo Toyota, ale její smluvní partner Toyota Industries Corporation, vyrábějící modely Vitz (v Evropě Yaris) a RAV4. Složeninou těchto dvou jmen konec konců vznikl název ViRA.
Nejde ale jen o shodu jmen, ViRA kombinuje i osobnosti obou modelů. Zatímco z Vitze si půjčuje kompaktní základ, RAV4 dodala trochu terénních ambicí. S nadsázkou by se dalo říct, že jde o RAV4, zaměřenou na mladší publikum.
To by vysvětlovalo použití karosérie typu shooting brake s hodně agresivní přední částí, velkými koly a „vyboulenými“ blatníky. Modrý odstín doplňuje černě lakovaná spodní část obou nárazníků a dveří, respektive částečně prosklená střecha.
Technické detaily zatím Japonci nezveřejnili, dá se nicméně předpokládat použití hybridního pohonného ústrojí, jehož od poslední modernizace využívá třeba právě RAV4. Premiéra stylového crossoveru se odehraje už příští týden na tokijském Auto Salonu. Klíčová otázka je, zda-li se model někdy skutečně objeví na silnicích…
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?