Pokusy Toyoty o stavbu stylového crossoveru v posledních letech poměrně často selhávaly. Stačí vzpomenout na Urban Cruiser nebo koncept C-HR, které potencionální zákazníky zrovna neuchvátily. Jistý průlom by mohl nastat s konceptem ViRA, jehož premiéru uvidí už příští týden Tokio.
Hned na úvod by bylo dobré na pravou míru uvést, že za modrým třídveřovým modelem nestojí přímo Toyota, ale její smluvní partner Toyota Industries Corporation, vyrábějící modely Vitz (v Evropě Yaris) a RAV4. Složeninou těchto dvou jmen konec konců vznikl název ViRA.
Nejde ale jen o shodu jmen, ViRA kombinuje i osobnosti obou modelů. Zatímco z Vitze si půjčuje kompaktní základ, RAV4 dodala trochu terénních ambicí. S nadsázkou by se dalo říct, že jde o RAV4, zaměřenou na mladší publikum.
To by vysvětlovalo použití karosérie typu shooting brake s hodně agresivní přední částí, velkými koly a „vyboulenými“ blatníky. Modrý odstín doplňuje černě lakovaná spodní část obou nárazníků a dveří, respektive částečně prosklená střecha.
Technické detaily zatím Japonci nezveřejnili, dá se nicméně předpokládat použití hybridního pohonného ústrojí, jehož od poslední modernizace využívá třeba právě RAV4. Premiéra stylového crossoveru se odehraje už příští týden na tokijském Auto Salonu. Klíčová otázka je, zda-li se model někdy skutečně objeví na silnicích…
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.