Kdo se těšil na nový přírůstek do rodiny modelů Hyundai, tak se konečně dočkal. Na trh totiž přichází nová sportovní verze i20 Sport.
Zatím se bude prodávat jen v Německu a největší novinkou je zde nový přeplňovaný zážehový 1,0-litrový tříválec. Ten je spojen se 6-stupňovou manuální převodovkou, motor má jedno turbo a nabízí 120 koňských sil a 172 Nm točivého momentu. Bohužel se zatím neví, jak dlouho potrvá akcelerace z nuly na stovku a na jakou nejvyšší maximální rychlost se vůz rozjede.
Model i20 Sport přichází ve standardu s 18-palcovými koly a s o 20 mm sníženým odpružením. Pokud jde o design, sportovní i20ka dostala polární bílý lak karoserie s kontrastními modrými dekory. Další vylepšení pak zahrnují nové boční prahy, zadní spoiler, difuzor a nový pro zadní nárazník s integrovanou chromovanou koncovkou výfuku.
Ve výbavě pak najdete LED diody denního svícení, multimediální systém nebo bezklíčkové odemykání. Verze Sport se bude nabízet jen jako pětidveřový hatchback a do prodeje přijde už na jaře za cenu necelých 20 tisíc Euro.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?