Citroën uplatňuje v posledních letech poměrně agresivní designový styl, započatý druhou generací C4 Picasso. Postupně jej dostaly třeba crossover C4 Cactus, městská C1 a naposledy také elektromobil E-Méhari. V započaté linii bude pokračovat také nová C3, jejíž premiéra už je doslova na spadnutí.
Podle informací italského magazínu AlVolante se v pořadí již třetího vydání C3 dočkáme ve druhé polovině letošního roku, kdy se koná autosalon v Paříži. A jak jistě uznáte, pro premiéru francouzského auta není mnoho lepších míst.
Vzhled pětidveřového hatchbacku bude pro někoho opět minimálně kontroverzní, většině zákazníků, alespoň soudě dle prodejů C4 Cactus, se však styl s dvoustupňovými předními světly líbí. Uvnitř nebude chybět sedmipalcový displej multimediálního systému, vyšší výbavové verze dostanou rovněž digitální přístrojový panel.
Pod kabátkem bude stejná platforma jako u Peugeotu 208. Rozměrově tedy novinka mezigeneračně moc neporoste, uvnitř ale nabídne nepoměrně více místa. K pohonu bude sloužit zážehový litrový tříválec o výkonu 68 koní, dvanáctistovka s výkonem 82 nebo 110 koní (silnější dostane turbodmychadlo), respektive naftová šestnáctistovka BlueHDi s výkonem 70, 99 nebo 120 koní. Vedle klasického manuálu přijde řada i na ve Francii populární robotizovanou převodovku.
Zdroj: AlVolante
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?