Citroën uplatňuje v posledních letech poměrně agresivní designový styl, započatý druhou generací C4 Picasso. Postupně jej dostaly třeba crossover C4 Cactus, městská C1 a naposledy také elektromobil E-Méhari. V započaté linii bude pokračovat také nová C3, jejíž premiéra už je doslova na spadnutí.
Podle informací italského magazínu AlVolante se v pořadí již třetího vydání C3 dočkáme ve druhé polovině letošního roku, kdy se koná autosalon v Paříži. A jak jistě uznáte, pro premiéru francouzského auta není mnoho lepších míst.
Vzhled pětidveřového hatchbacku bude pro někoho opět minimálně kontroverzní, většině zákazníků, alespoň soudě dle prodejů C4 Cactus, se však styl s dvoustupňovými předními světly líbí. Uvnitř nebude chybět sedmipalcový displej multimediálního systému, vyšší výbavové verze dostanou rovněž digitální přístrojový panel.
Pod kabátkem bude stejná platforma jako u Peugeotu 208. Rozměrově tedy novinka mezigeneračně moc neporoste, uvnitř ale nabídne nepoměrně více místa. K pohonu bude sloužit zážehový litrový tříválec o výkonu 68 koní, dvanáctistovka s výkonem 82 nebo 110 koní (silnější dostane turbodmychadlo), respektive naftová šestnáctistovka BlueHDi s výkonem 70, 99 nebo 120 koní. Vedle klasického manuálu přijde řada i na ve Francii populární robotizovanou převodovku.
Zdroj: AlVolante
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?