Jaguar ročně ve třech britských továrnách vyrobí kolem 650 tisíc automobilů. Toto číslo se stavbou fabriky na Slovensku určitě poroste, podle šéfdesignéra značky Iana Calluma to však, z důvodů zachování prestiže, nebude více než na milion vozů ročně. I tak to ale bude chtít rozšířit stávající portfolio.
Jako nejjednodušší řešení se jeví nabídnout několik nových variant stávajících modelů, vždyť třeba výroba kombi řad XE a XF, respektive z nich odvozených pseudoterénních verzí po vzoru Audi Allroad, se přímo nabízí. Podle Calluma se však Jaguar touto cestou nevydá. Místo toho máme čekat úplně nové modelové řady.
Už loni mělo premiéru historicky první SUV značky, F-Pace, a ve stádiu „uvažování“ je nyní také další, Jaguarem doposud neprobádaný kout trhu. Pokud sázíte na auto menší než XE, sázíte správně. Ian Callum k němu nicméně podotkl, že i když se o něm uvažuje, žádné produkční plány doposud neexistují.
Opačným případem je limuzína XJ, která se další generace určitě dočká. A ačkoliv některé hlasy ve vedení automobilky chtěly po vlajkové lodi více praktičnosti, nakonec vůz zůstane takový, jaký je i v současnosti. Zamítnuto bohužel bylo pokračování kupé a kabrioletu XK. I tak je ale určitě na co se těšit.
Zdroj: Autocar
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?