UAZ Hunter to ještě nebalí, ruský nezmar zvítězil nad legislativou

ar6, 29. prosince 2015, 03:10 Google+

Ještě na začátku letošního roku to vypadalo, že se vedle Land Roveru Defender rozloučíme i s UAZem Hunter, tedy dalším terénním nezmarem, jehož kořeny sahají do hluboké minulosti. Vedení ruské automobilky však tento krok nakonec přehodnotilo, a tak si i navzdory stále přísnějším nárokům na bezpečnost a emise koupíme vůz se základem v typu 469 také příští rok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ještě začátkem roku to vypadalo, že kvůli legislativě UAZ Hunter letos skončí.

Ještě začátkem roku to vypadalo, že kvůli legislativě UAZ Hunter letos skončí. | foto: UAZ

Sdílejte článek

Důvodem, proč měl Hunter svou pouť zakončit letos v prosinci, byly stále větší nároky na bezpečnostní výbavu (ABS a airbag řidiče ve standardní výbavě) a nutnost plnit emisní normu Euro 5. Oboje mělo začít platit od 1. ledna příštího roku. Jak se ale často a s oblibou říká, v Rusku je všechno tak trochu jinak.

Proto bylo už v říjnu rozhodnuto, že automobily kategorie M1G, kam spadá i Hunter, budou muset Euro 5 plnit až od 1. ledna roku 2017. Povinnost mít ve výbavě ABS sice zůstala i nadále, podle slov zástupců automobilky však jeho absenci vyřeší na začátek února chystaný facelift, v jehož rámci dojde na kvalitnější palubní desku nebo klimatizaci.

img-responsive

Příští rok čeká ruského nezmara facelift, přidávající nové bezpečnostní i komfortní prvky. | foto: UAZ

A airbag řidiče? Podle předpisů jej povinně musí mít vozy, vybavené systémem automatického přivolání pomoci ERA-GLONASS. UAZ navíc v předpisu našel mezeru, která říká, že pokud má auto nad 2,5 tuny, sedadlo řidiče je 700 mm nad vozovkou a místo automatického volání je přítomno tlačítko alarmu, pak není airbag nutností.

To vše znamená, že Hunter zůstane ve výrobě minimálně ještě příští rok. A to i navzdory padajícímu zájmu zákazníků. Přesto je vysoce pravděpodobné, že rok 2016 bude pro ruského nezmara tím úplně posledním. Pod kapotou nejspíše přežije 2.7litrový benzínový motor o výkonu 128 koní i diesel o objemu 2.2 litru s výkonem 113,5 koní.

Zdroj: autoreview.ru

Vytisknout

Diskuze: UAZ Hunter to ještě nebalí, ruský nezmar zvítězil nad legislativou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Turbo S Porsche Exclusive

Porsche Exclusive lehce okořenilo faceliftovanou 911

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud