UAZ Hunter to ještě nebalí, ruský nezmar zvítězil nad legislativou

ar6, 29. prosince 2015, 03:10 Google+

Ještě na začátku letošního roku to vypadalo, že se vedle Land Roveru Defender rozloučíme i s UAZem Hunter, tedy dalším terénním nezmarem, jehož kořeny sahají do hluboké minulosti. Vedení ruské automobilky však tento krok nakonec přehodnotilo, a tak si i navzdory stále přísnějším nárokům na bezpečnost a emise koupíme vůz se základem v typu 469 také příští rok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ještě začátkem roku to vypadalo, že kvůli legislativě UAZ Hunter letos skončí.

Ještě začátkem roku to vypadalo, že kvůli legislativě UAZ Hunter letos skončí. | foto: UAZ

Sdílejte článek

Důvodem, proč měl Hunter svou pouť zakončit letos v prosinci, byly stále větší nároky na bezpečnostní výbavu (ABS a airbag řidiče ve standardní výbavě) a nutnost plnit emisní normu Euro 5. Oboje mělo začít platit od 1. ledna příštího roku. Jak se ale často a s oblibou říká, v Rusku je všechno tak trochu jinak.

Proto bylo už v říjnu rozhodnuto, že automobily kategorie M1G, kam spadá i Hunter, budou muset Euro 5 plnit až od 1. ledna roku 2017. Povinnost mít ve výbavě ABS sice zůstala i nadále, podle slov zástupců automobilky však jeho absenci vyřeší na začátek února chystaný facelift, v jehož rámci dojde na kvalitnější palubní desku nebo klimatizaci.

img-responsive

Příští rok čeká ruského nezmara facelift, přidávající nové bezpečnostní i komfortní prvky. | foto: UAZ

A airbag řidiče? Podle předpisů jej povinně musí mít vozy, vybavené systémem automatického přivolání pomoci ERA-GLONASS. UAZ navíc v předpisu našel mezeru, která říká, že pokud má auto nad 2,5 tuny, sedadlo řidiče je 700 mm nad vozovkou a místo automatického volání je přítomno tlačítko alarmu, pak není airbag nutností.

To vše znamená, že Hunter zůstane ve výrobě minimálně ještě příští rok. A to i navzdory padajícímu zájmu zákazníků. Přesto je vysoce pravděpodobné, že rok 2016 bude pro ruského nezmara tím úplně posledním. Pod kapotou nejspíše přežije 2.7litrový benzínový motor o výkonu 128 koní i diesel o objemu 2.2 litru s výkonem 113,5 koní.

Zdroj: autoreview.ru

Google+ Vytisknout

Diskuze: UAZ Hunter to ještě nebalí, ruský nezmar zvítězil nad legislativou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Range Rover Velar přišel při srážce s mostem o střechu

První Range Rover Velar kabriolet? Tohle vyjde roztržitého řidiče draho

Honda Civic Type R dostala díky společnosti Orbis hybridní pohon 4x4 a 140 koní navíc

Honda Civic Type R s pohonem všech kol? Tenhle hybrid si zamilujete

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen ukázal v akci speciál, se kterým pojede Pikes Peak + video

Ford F-150 Raptor na Nürburgringu

Obří pick-up na závodním okruhu? Ford Raptor předvedl na Nürburgringu neuvěřitelnou jízdu

Nové BMW řady 8 během testování ve Walesu

BMW aktivně testuje novou řadu 8, na sérii nových fotek vypadá stroj úchvatně

Volkswagen Golf GTD pokračuje se stejnou technikou jako doposud.

Tohle vrátí diesely na silnice. Začne hon na benzínové motory a masová elektrifikace ztratí smysl?

reklama
reklama

Doporučujeme

Porsche 911 Turbo S Porsche Exclusive

Porsche Exclusive lehce okořenilo faceliftovanou 911

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše ještě neviděli

  2. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  3. Česká policie nasadila do akce nové stroje. Tohle jsou nejlepší a nejděsivější auta, jaká můžete potkat

  4. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  5. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  6. Tentokrát už to čínská automobilka s kopírováním opravdu přehnala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud