Německá automobilka BMW prozradila novou informaci, týkající se již vyprodaného ostrého kupé M4 GTS. Ta se týká jeho výroby, která bude hodně pomalá.
Výroba nejžhavějších M4ky současnosti bude zahájena v březnu 2016 a skončí, až se vyrobí poslední 700 kus. Problémem je však to, že vůz je již vyprodaný. 300 kusů půjde do USA a Kanady, dalších 30 až 50 do Velké Británie a zbytek do dalších zemí z celého světa.
Výroba modelu bude probíhat ve stejném místě, kde se vyrábí i M6 GT3 a M135i a M4 GTS nabízí převratné novinky, jako je například systém vstřikování vody. Nechybí ani díly karoserie z uhlíkových vláken a nebo bezpečnostní rám. Hlavním vrcholem modelu je bezesporu biturbo šestiválcový 3,0-litr s výkonem 493 koní při 6250 otáčkách za minutu. Vůz umí zrychlit z 0-100 km/h za pouhých 3,8 sekundy a rozjede se až na 305 kilometrů za hodinu.
Speciální edice má také difuzor z uhlíkových vláken, titanový výfukový systém a kola z lehkých slitin s exkluzivními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. V neposlední řadě jsou ve výbavě i LED světlomety a koncová světla OLED. Interiér dostal alcantarou potažený sportovní volant a sportovní sedadla. Změnou prošla i středová konzola a kliky dveří, kde se nachází karbonové dekory.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?