Momentálně Fiat sází na staronová označení, důkazem je nedávné představení modelu Tipo a také sourozence Mazdy MX-5, který dostal název 124 Spider, což je také známé jméno u italské značky. Podle italského zdroje Passione Auto Italiane však má Fiat údajně v plánu další oživení slavného jména, tentokrát Topolina.
Pokud Vám označení Topolino nic neříká, městský automobil se vyráběl v letech 1936-1955. Malý model se prodával v několika karosářských variantách, konkrétně jako dvoudveřové kupé, kabriolet, van nebo třídveřové kombi. V jeho útrobách byl umístěn 0,6litrový čtyřválec se čtyřstupňovou manuální převodovkou, která sílu posílala na zadní kola. Topolino si velmi rychle získalo oblibu lidí díky své roztomilosti, a proto není divu, že se ho prodalo skoro 520 tisíc kusů.
Ale zpátky do současnosti! Italský deník vydal krátké prohlášení o tom, že Fiat testuje momentálně malý automobil okolo italské obce Neapol a Pomigliano d’Arco, kde má italská značka továrnu. Novodobé Topolino by mělo být dvoudveřové/čtyřmístné a bude postavené na základech Pandy, ale samozřejmě s menším rozvorem náprav. Jinými slovy, za potenciální konkurenci se dá označit Smart fortwo, trojčata z Kolína (C1, 108 a Aygo), ale také trojice od německého koncernu (up!, Mii a Citigo).
Někdo může namítnout, proč by Fiat testoval další mini vůz, když má legendární 500. V tomto případě jde však o pouhou stylovou a samozřejmě dražší záležitost. Více informací není prozatím známo, ale objeví-li se nové skutečnosti, budeme Vás obratem informovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?