Momentálně Fiat sází na staronová označení, důkazem je nedávné představení modelu Tipo a také sourozence Mazdy MX-5, který dostal název 124 Spider, což je také známé jméno u italské značky. Podle italského zdroje Passione Auto Italiane však má Fiat údajně v plánu další oživení slavného jména, tentokrát Topolina.
Pokud Vám označení Topolino nic neříká, městský automobil se vyráběl v letech 1936-1955. Malý model se prodával v několika karosářských variantách, konkrétně jako dvoudveřové kupé, kabriolet, van nebo třídveřové kombi. V jeho útrobách byl umístěn 0,6litrový čtyřválec se čtyřstupňovou manuální převodovkou, která sílu posílala na zadní kola. Topolino si velmi rychle získalo oblibu lidí díky své roztomilosti, a proto není divu, že se ho prodalo skoro 520 tisíc kusů.
Ale zpátky do současnosti! Italský deník vydal krátké prohlášení o tom, že Fiat testuje momentálně malý automobil okolo italské obce Neapol a Pomigliano d’Arco, kde má italská značka továrnu. Novodobé Topolino by mělo být dvoudveřové/čtyřmístné a bude postavené na základech Pandy, ale samozřejmě s menším rozvorem náprav. Jinými slovy, za potenciální konkurenci se dá označit Smart fortwo, trojčata z Kolína (C1, 108 a Aygo), ale také trojice od německého koncernu (up!, Mii a Citigo).
Někdo může namítnout, proč by Fiat testoval další mini vůz, když má legendární 500. V tomto případě jde však o pouhou stylovou a samozřejmě dražší záležitost. Více informací není prozatím známo, ale objeví-li se nové skutečnosti, budeme Vás obratem informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.