V posledních dnech se točí velká pozornost okolo nového BMW řady 7 a nyní je jasné, na kterou verzi se mohou těšit Číňané.
Tou se stane prodloužené provedení Long s označením 730Li. To dostane přeplňovaný 2,0-litrový 4-válec s výkonem 252 koňských sil. Pohonná jednotka se tak stane náhradou za nepřeplňovaný 3,0 litrový šestiválec z modelové řady 730Li (F02).
Dalším čtyřválcovou verzí se pak stane provedení 740e plug-in hybrid, které dostane benzínový dvoulitr a elektrický motor. Celé soustrojí bude spolupracovat s automatickou převodovkou s 8 rychlostmi a pohonem všech kol xDrive.
K tomu se přidává i informace, že že 730Li bude v prodeji v Číně již od března roku 2016 a bude zřejmě působit jako nejdostupnější provedení vlajkové lodi od BMW. Na druhém konci spektra se pak objeví dosti výkonná verze M760Li, kterou jsme vám představili včera.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.