Nové sedmičkové BMW je hodně luxusním autem, se kterým má v přímém srovnání problém i nové Esko od Mercedesu. O to víc tak některé potěší zpráva, že se chystá i vrcholná verze V12.
Ta dostane označení M760Li a nyní se můžeme podívat na její první snímek. Ten je sice převzatý z konfigurátoru BMW, ale právě tento fakt je odrazem toho, že se vrcholné sedmičky nejspíše brzy dočkáme.
Podstatným prvkem odlišující tenhle vůz od ostatních verzí je právě nápis M760Li v pravém rohu víka zavazadlového prostoru. Lze taktéž očekávat, že by mohl dostat v základu nějaký ten sportovní M balíček, k čemuž by se přidali další ekluzivní prvky výbavy.
Z toho, co zatím víme, je jasné hlavně to, že vysoce výkonný sedan dostane 6,6 litrový dvanáctiválec s výkonem 600 koní. S motorem se spáruje 8-rychlostní automatická převodovka a zatím není jasné, zda bude poháněna jen zadní náprava nebo se ve standardu objeví systém pohonu všech kol xDrive.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.