Audi napilno pracuje na další generaci modelu Q5 a na veřejnost prosákli nové podrobnosti o její sportovní verzi.
Už jsme viděli spoustu špionážních fotografií s prototypy, které ukazují, že vůz si zachová svůj celkový tvar karoserie a bude o něco větší než jeho předchůdce. Přes nárůst do velikosti však bude podstatně lehčí, a to údajně až o 100 kg. Vyjede na modulární platformě MQB a bude sdílet některé prvky z nového Porsche Macan.
I když zatím není nic oficiálně potvrzeno, německý deník Auto Bild mluví i o vrcholné verzi RS. Ta má nabídnout 2,5litrový přeplňovaný 5válec o výkonu 400 koní. Výkon se má přenášet na všechna čtyři kola za pomoci systému Quattro a automatické převodovky. Mimochodem, nová Q5 nebude nabízena ve verzi s pohonem předních kol, takže i základní varianty budou mít pohon AWD.
Pod kapotu se dostanou i známé dieselové a benzínové motory, včetně jednotky TSI s výkonem 252 koní a 370 Nm točivého momentu. Následovat má i naftový 2.0 TDI se 190 koňmi a taktéž verze Ultra TDI s naftovou jednotkou a 48 voltovým elektrickým systémem.
Novou Q5 očekávejme někdy příští rok, takže s největší pravděpodobností uvidíme její premiéru na pařížském autosalonu příští září.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?