Camal připravuje hyperSUV, Ramusa dostane čtyři turbodmychadla od Bugatti

ar6, 21. prosince 2015, 11:15 Google+

Designové studio Camal bylo založeno teprve v roce 2008, i za tak krátkou dobu ale stihlo zanechat v automobilovém světě výraznou stopu. Speciálně poslední projekt hyperSUV Ramusa je v mnohém unikátní a svou koncepcí stále neokoukaný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zařádit si v písečných dunách s V12 budou moci jen vyvolení, Camal Ramusa.

Zařádit si v písečných dunách s V12 budou moci jen vyvolení, Camal Ramusa. | foto: Camal

Sdílejte článek

4320 mm dlouhá, 2020 mm široká a pouze 1300 mm vysoká karosérie se svým tvarem automaticky řadí do kategorie sportovních kupé. Jenomže jsou tady také 20palcová karbonová kola s relativně vysokými bočnicemi pneumatik, ochranné obložení podběhů a především světlá výška 250 mm, kterou by autu mohl závidět leckterý off-road.

img-responsive

Pod průhlednou kapotou je V12 od Bugatti, Camal Ramusa. | foto: Camal

A pak se dostanete pod kapotu, kde je čtyřmi turbodmychadly dopovaný dvanáctiválec o objemu 3.5 litru z Bugatti EB110, pohánějící přes šestistupňovou převodovku zadní kola. Aby však vůz dostál svém vzezření, má uprostřed ještě umístěný elektromotor, pohánějící přední nápravu. Tím tedy vzniká pohon všech kol i celkový výkon 800 koní, ačkoliv většinu času by potencionální majitel stejně strávil na silnici, užívajíc si zvuk francouzské V12.

Pohonná jednotka však není jediný prvkem z EB110. Samo studio to zabalilo do spojení karbonové šasi a další komponenty, jejichž konkrétní výčet nicméně neznáme. Buď jak buď, je dvoumístná Ramusa (v překladu ještěrka) jedním z mála hyperSUV na světě. A tím málem myslím počet, možný spočítat na jedné ruce zasloužilého dřevorubce.

Camal má v plánu malosériovou výrobu, kdy by každé auto odpovídalo přesným požadavkům svého majitele. Víceméně tedy záleží na poptávce, jestli hyperSUV skutečně uvidíme na silnici, nebo skončí pouze v hlavách svých tvůrců…

Vytisknout

Diskuze: Camal připravuje hyperSUV, Ramusa dostane čtyři turbodmychadla od Bugatti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

V devadesátých letech vznikl lehoučký a rychlý Renault Sport Spider.

KOMENTÁŘ: Kam se řítíš, Renault Sporte?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud