Výroba McLarenu P1 pomalu ale jistě končí a aby to fanouškům značky nebylo líto, uvádí výrobce do nabídky řadu zmenšených modelů. Ty mohou posloužit jako skvělý dárek na Vánoce.
McLaren má pro každého něco, a to modely v měřítku v rozsahu od 1:64 do 1: 8. Nejmenší ze svazku je 75 mm dlouhý a pochází od firmy Mattel-Hotwheels. Nabízí se v laku Supernova Silver a nebo Volcano Orange a jedná o doslova kapesní autíčko.
Pak tu máme i žlutý P1 ze série Champions Speed, který je o něco větší. Tenhle supersport umožňuje sundat kola a dokonce použít klíč k "práci" na autě. K dispozici je také autodráha P1 od firmy Scalextric a také rádiem řízený vůz v měřítku 1:14 s funkčními přednimi a zadními světly.
Krom toho se do nabídky dostávají i modely od firem (TSM), Minichamps, Tecnomodel a AUTOART v měřítku 1:43. Jde o první tovární automobil (Job # 1), prototyp Nurburgring Edition XP2R a maskovaný prototyp P1. To nejlepší na konec ale tvoří model v měřítku 1:8 s délkou 595 mm. Ten bude vyráběn pouze na objednávku a každý z nich je s pečlivě zpracován dle skutečné předlohy. V závislosti na velikosti modelu se liší i ceny, a to od 15 dolarů do 12.130 dolarů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?