Do dalšího ročníku detroitského autosalonu zbývá ještě asi měsíc, přesto luxusní odnož Nissanu nezahálí a představuje novinky, které si odbudou své premiéry právě v Detroitu. Včera Infiniti odhalilo modernizované SUV QX60, ale také Q50 s novým motorem a další technikou.
Japonské značce to krásně vyšlo, neboť i Infiniti Q50 se vůbec poprvé představilo na autosalonu v Detroitu. Nyní, o tři roky později, se na stejném místě ukáže jeho omlazená podoba. Pokud jde o vizuální stránku, skoro nic se nezměnilo. Pouze Q50 s novým šestiválcem, označovaná jako Q50S 3,0t, nabídne speciální koncovky výfuku a také 19palcová litá kola s výkonnými pneumatikami.
Výrazná proměna se neodehrála ani v kabině, do které si je možné nově objednat balíček Premium Plus. Ten obsahuje elektricky nastavitelný volant, dělená zadní opěradla, vyhřívaná přední sedadla a volant, automatické zatmavování vnitřního zpětného zrcátka, elektricky ovládaná bederní opěrka u řidičovy sedačky a pochopitelně i infotainment Infiniti InTouch s navigací.
Jak už jsem naznačil v úvodu, největší novinkou omlazeného Infiniti Q50 je bezpochyby 3,0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 400 koní při 6400 otáčkách za minutu a točivém momentu 475 Nm v rozmezí 1600-5200 otáček za minutu. Dle slov automobilky byl zmíněný agregát navržen tak, aby nabídl dokonalou kombinaci působivého výkonu a točivého momentu s vynikající spotřebou paliva. Navíc má prý i nejlepší poměr výkonu a efektivity v daném segmentu.
Jeden z nejdůležitějších prvků nového twin-turbo šestiválce je implementace rychlostního senzoru do turbíny a inovovaný vzhled jejich lopatek. To umožnilo až desetiprocentní zvýšení rychlosti turbíny, která je nyní schopná točit šílených 220 000 ot./min. K zajištění optimální odezvy plynu se Infiniti zaměřilo také na časování ventilů, do jehož systému nainstalovalo malý elektrický motor.
Jestliže se Vám zdá 400 koní až moc, bude v nabídce stejná motorizace s menším výkonem i točivým momentem, konkrétně mluvíme o 300 koních a 400 Nm při stejném rozpětí otáček jako u výkonnější verze. Motorová škála nabídne i 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 208 koní a krouticím momentu 350 Nm.
Na své si přijdou i fanoušci nafty, pro ně si Infiniti připravilo 2,2litrový čtyřválec s výkonem 168 koní a točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí u Q50 je i hybridní ústrojí, složené z 3,5litrového šestiválce, elektromotoru a lithium-iontových baterií, s celkovým výkonem 360 koní a krouticím momentem 620 Nm.
Všechny výše zmíněné pohonné jednotky budou spjaty se sedmistupňovou automatickou převodovkou, nabízející i manuální řazení pomocí pádel pod volantem. Infiniti navíc prozradilo, že za příplatek bude možný u všech verzí i pohon všech čtyř kol. Omlazená Q50 disponuje také vylepšeným adaptivním řízením Direct Adaptive Steering, které se nově více přizpůsobí a poskytne lepší zpětnou vazbu než konvenční systémy.
Dále se může pochlubit také přepracovaným odpružením, novými tyčemi stabilizátorů a Q50 Sport dokonce adaptivním podvozkem Dynamic Digital Suspension. Díky němu si tak lze nastavit jeden z následujících jízdních režimů – Standard, Snow, Eco, Sport/Sport+ a Personal.
Premiéra se tedy uskuteční již příští měsíc na detroitském autosalonu a prodeje budou odstartovány chvíli po slavnostním odhalení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.