Infiniti Q50 prošlo modernizací, novinkou je šestiválec se dvěma turby

Infiniti omladilo model Q50, novinkou je šestiválec twin-turbo
Infiniti omladilo model Q50, novinkou je šestiválec twin-turbo, foto: Infiniti
ar8 17. prosince 2015 06:20
Sdílej:

Do dalšího ročníku detroitského autosalonu zbývá ještě asi měsíc, přesto luxusní odnož Nissanu nezahálí a představuje novinky, které si odbudou své premiéry právě v Detroitu. Včera Infiniti odhalilo modernizované SUV QX60, ale také Q50 s novým motorem a další technikou.

Japonské značce to krásně vyšlo, neboť i Infiniti Q50 se vůbec poprvé představilo na autosalonu v Detroitu. Nyní, o tři roky později, se na stejném místě ukáže jeho omlazená podoba. Pokud jde o vizuální stránku, skoro nic se nezměnilo. Pouze Q50 s novým šestiválcem, označovaná jako Q50S 3,0t, nabídne speciální koncovky výfuku a také 19palcová litá kola s výkonnými pneumatikami.

Výrazná proměna se neodehrála ani v kabině, do které si je možné nově objednat balíček Premium Plus. Ten obsahuje elektricky nastavitelný volant, dělená zadní opěradla, vyhřívaná přední sedadla a volant, automatické zatmavování vnitřního zpětného zrcátka, elektricky ovládaná bederní opěrka u řidičovy sedačky a pochopitelně i infotainment Infiniti InTouch s navigací.

Jak už jsem naznačil v úvodu, největší novinkou omlazeného Infiniti Q50 je bezpochyby 3,0litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 400 koní při 6400 otáčkách za minutu a točivém momentu 475 Nm v rozmezí 1600-5200 otáček za minutu. Dle slov automobilky byl zmíněný agregát navržen tak, aby nabídl dokonalou kombinaci působivého výkonu a točivého momentu s vynikající spotřebou paliva. Navíc má prý i nejlepší poměr výkonu a efektivity v daném segmentu.

Jeden z nejdůležitějších prvků nového twin-turbo šestiválce je implementace rychlostního senzoru do turbíny a inovovaný vzhled jejich lopatek. To umožnilo až desetiprocentní zvýšení rychlosti turbíny, která je nyní schopná točit šílených 220 000 ot./min. K zajištění optimální odezvy plynu se Infiniti zaměřilo také na časování ventilů, do jehož systému nainstalovalo malý elektrický motor.

Jestliže se Vám zdá 400 koní až moc, bude v nabídce stejná motorizace s menším výkonem i točivým momentem, konkrétně mluvíme o 300 koních a 400 Nm při stejném rozpětí otáček jako u výkonnější verze. Motorová škála nabídne i 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 208 koní a krouticím momentu 350 Nm.

Na své si přijdou i fanoušci nafty, pro ně si Infiniti připravilo 2,2litrový čtyřválec s výkonem 168 koní a točivým momentem 400 Nm. Samozřejmostí u Q50 je i hybridní ústrojí, složené z 3,5litrového šestiválce, elektromotoru a lithium-iontových baterií, s celkovým výkonem 360 koní a krouticím momentem 620 Nm.

Všechny výše zmíněné pohonné jednotky budou spjaty se sedmistupňovou automatickou převodovkou, nabízející i manuální řazení pomocí pádel pod volantem. Infiniti navíc prozradilo, že za příplatek bude možný u všech verzí i pohon všech čtyř kol. Omlazená Q50 disponuje také vylepšeným adaptivním řízením Direct Adaptive Steering, které se nově více přizpůsobí a poskytne lepší zpětnou vazbu než konvenční systémy.

Dále se může pochlubit také přepracovaným odpružením, novými tyčemi stabilizátorů a Q50 Sport dokonce adaptivním podvozkem Dynamic Digital Suspension. Díky němu si tak lze nastavit jeden z následujících jízdních režimů – Standard, Snow, Eco, Sport/Sport+ a Personal.

Premiéra se tedy uskuteční již příští měsíc na detroitském autosalonu a prodeje budou odstartovány chvíli po slavnostním odhalení.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.