Jste-li miliardář nebo alespoň multimilionář, na nějaké to euro nehledíte a čas od času si dopřejete i něco, co absolutně nedává smysl. A právě takovou věcí je Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, na jehož uživení je dobré mít vlastní zdroj ropy, a přitom je pomalejší, než podstatně levnější S 63 s osmiválcem.
Ze šesti litrů objemu dostali inženýři z Affalterbach celkem 630 koní mezi 4800 - 5400 ot./min a 1000 Nm mezi 2300 - 4300 ot./min. Na zadní kola přenáší sílu dvanáctiválce automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic se třemi odlišnými režimy - Controlled Efficiency, Sport a Manual. Na stokilometrovou rychlost se kabriolet dostane za 4,1 sekundy, přičemž maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Proklamovaná spotřeba je dle metodiky NEDC 12,0 l/100 km, v praxi ale bude o nějaký ten litr vyšší, zvlášť, když trošku pošimráte plynový pedál.
K tomu konec konců vybízí také sportovní podvozek, vycházející ze systému Airmatic, s komfortním nebo sportovním nastavením tlumičů. Slovíčkem sport je opatřeno také elektro-mechanické řízení, jehož charakteristiku ovlivňuje nastavení podvozku. Klasickou startovací baterii nahradil o 20 kilogramů lehčí lithium-iontový akumulátor. Za standardními 20palcovými kovanými koly jsou kompozitové kotoučové brzdy, které za příplatek nahradí karbon-keramické kotouče s průměrem 420 mm vpředu a 360 mm vzadu.
Karosérie je na vysokovýkonný model velice decentní, když ji od standardu kromě kol odlišují už jen výrazněji tvarované nárazníky, nástavce prahů a čtyři koncovky výfuku. Masku a další části exteriéru zdobí chrom, na blatnících se vyjímá označení V12 Biturbo. Plátěná střecha, složená z několika vrstev a zevnitř čalouněná mikrovláknem, je nabízena v černé, tmavě modré, béžové a tmavě červené, přičemž její složení zabere asi 17 sekund. Navíc ho lze provádět až do 50 km/h.
V kufru je stažená střecha oddělena od nákladu elektronicky ovládanou přepážkou, která se při natažení střechy stisknutím tlačítka automaticky zasune a uvolní tak prostor zavazadlům. Čtyřmístný interiér je kompletně pokrytý kůží Nappa s diamantovým prošíváním. Sportovní sedadla mají kromě elektronického nastavování rovněž odvětrávání a vyhřívání Airscarf v oblasti krku. Dále se kabina chlubí například systémem Aircap, tříramenným sportovním volantem, digitální kapličkou přístrojů a především automatickou klimatizací, jež sama dokáže rozeznat, zda se jede s nataženou nebo staženou střechou, a podle toho upravit teplotu.
Ve výbavě se kromě výše zmíněných prvků objeví audio Burmester s prostorovým zvukem, panoramatický kamerový systém, full-LED světlomety, parkovací asistent, přednárazový systém, detekce chodců, udržování v jízdním pruhu nebo systém nočního vidění. Objednávky začnou dealerství trojcípé hvězdy přijímat čtvrtého dubna příštího roku, první vozy se k zákazníkům následně dostanou v květnu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.