Je to skoro už dva roky, co se nám ukázal faceliftovaný Volkswagen Polo současné generace, a tak je na čase, poohlížet se po nástupci. A právě v této souvislosti se objevily na internetu dva snímky.
Některé zdroje hovoří o premiéře nástupce již v příštím roce a nejspíše by se tak mohlo stát na podzimním autosalonu v Paříži. Šestá generace Pola by se pak měla začít téměř ihned prodávat, protože VW počítá v témže roce i se začátkem jeho výroby.
Polo šesté generace dostane zkrácenou verzi platformy MQB, s níž je spojen úbytek na váze přibližně 70 kilogramů. Spolu s tím se výraznějšího nárůstu dočká rozvor, auto dostane zkosenější čelní sklo a plošší linii střechy. Zajímavostí je fakt, že v nabídce se má objevit pouze pětidveřové provedení, verze se třemi dveřmi se v rámci škrtů a úspor vyrábět nebude.
Pod kapotou čekejme hlavně tříválcové pohonné jednotky TSI a TDI a není vůbec jisté, zda se ještě vrátí ostrá verze GTI. Díky kauze Dieselgate totiž musí koncern šetřit kde se dá a nesmí si dovolit utrácet za marnotratnosti, jakou je nějaká ostrá edice nebo snad pět výbavových verzí. Příští Polo se také pochlubí bohatou základní bezpečnostní výbavou s multikolizní brzdou, adaptivním tempomatem, monitoringem jízdy v pruzích a chybět nemá ani detekce dopravního značení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?