Je to skoro už dva roky, co se nám ukázal faceliftovaný Volkswagen Polo současné generace, a tak je na čase, poohlížet se po nástupci. A právě v této souvislosti se objevily na internetu dva snímky.
Některé zdroje hovoří o premiéře nástupce již v příštím roce a nejspíše by se tak mohlo stát na podzimním autosalonu v Paříži. Šestá generace Pola by se pak měla začít téměř ihned prodávat, protože VW počítá v témže roce i se začátkem jeho výroby.
Polo šesté generace dostane zkrácenou verzi platformy MQB, s níž je spojen úbytek na váze přibližně 70 kilogramů. Spolu s tím se výraznějšího nárůstu dočká rozvor, auto dostane zkosenější čelní sklo a plošší linii střechy. Zajímavostí je fakt, že v nabídce se má objevit pouze pětidveřové provedení, verze se třemi dveřmi se v rámci škrtů a úspor vyrábět nebude.
Pod kapotou čekejme hlavně tříválcové pohonné jednotky TSI a TDI a není vůbec jisté, zda se ještě vrátí ostrá verze GTI. Díky kauze Dieselgate totiž musí koncern šetřit kde se dá a nesmí si dovolit utrácet za marnotratnosti, jakou je nějaká ostrá edice nebo snad pět výbavových verzí. Příští Polo se také pochlubí bohatou základní bezpečnostní výbavou s multikolizní brzdou, adaptivním tempomatem, monitoringem jízdy v pruzích a chybět nemá ani detekce dopravního značení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?