Britské zastoupení japonské automobilky Suzuki uvádí na trh posílenou Vitaru S. Ta dostala nově vyvinutý motor BOOSTERJET o objemu 1,4 litru.
Ve snaze okořenit nový crossover Vitara představuje Suzuki silnější verzi S. Ta nabízí výkon 140 koní a 220 Nm točivého momentu. 1,4litrový turbomotor s přímým vstřikováním a technologií BOOSTERJET nabízí plný točivý moment již od 1500 otáček za minutu. V sprintu 0-100 km/h se vůz chlubí časem 10,2 sekundy, a to bez ohledu na to, zda si zákazník zvolí manuální nebo automatickou převodovku.
Nová Vitara S však dostala mnohem víc než jen silnější motor. V základní výbavě najdeme lesklá černá kola s rozměrem 17 palců nebo nový vzhled přední mřížky a předních světlometů s červenými kryty. Nechybí ani stříbrné kryty bočních zrcátek, zadní střešní spoiler a černé boční lišty. Kabina pak byla vybavena pedály z lehkých slitin a červenými akcenty na výdeších klimatizace.
Vůz bude dodáván standardně s pohonem všech kol ALLGRIP, jenž nabídne čtyři volitelné jízdní režimy. Cena v Británii začíná 20,899 librách za verzi s manuální převodovkou a za 22,249 liber dostane tamní zákazník Vitaru S s automatem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?