McLaren 675LT shodil střechu, majitelům kupé se to nelíbí

ar6, 5. prosince 2015, 17:30 Google+

Letos v Ženevě představil McLaren kupé 675LT a proto, že šlo o návrat „dlouhého ocasu“ po několika letech, 500kusová série zmizela dřív, než nový Superb na pražském sídlišti. Úspěch britskou automobilku zjevně nakopl, a proto nyní přichází s otevřenou variantou Spider.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jedinou vizuální změnou oproti kupé je absence střechy, McLaren 675LT Spider.

Jedinou vizuální změnou oproti kupé je absence střechy, McLaren 675LT Spider. | foto: McLaren

Sdílejte článek

S ní se přitom původně vůbec nepočítalo a někteří majitelé kupé jsou na McLaren právem naštvaní, protože exkluzivita jejich vozu zase o něco klesla. Buď jak buď, 675LT Spider je na světě a oproti kupé se toho na první pohled moc nezměnilo. Prakticky jde jen o pevnou skládací střechu, jejíž mechanizmus přidává asi 40 kilogramů hmotnosti a operovat s ním jde do 30 km/h. Jelikož další výztuhy nebyly potřeba, váží McLaren 1270 kilo.

img-responsive

Otevřený model spolu s původním kupátkem, McLaren 675LT Spider. | foto: McLaren

Jinak je tu prodloužená zadní část, s níž měří otevřený model stejně jako kupé 4546 mm. Vpředu najdeme nárazník s postranními křidélky a karbonovým splitterem, profil zdobí karbonové nástavce prahů a nasávací otvory a vzadu najdeme o polovinu větší křídlo, difuzor a přepracované blatníky nebo nárazník. Vše je samozřejmě opět z uhlíkových vláken. Nutno podotknout, že vedle hmotnosti hrají zmíněné prvky zásadní roli také v aerodynamice automobilu. Na výběr bude celkem pět laků karosérie - červená Delta, bílá Silica, zelená Napier, šedá Chicane a zlatá Solis, exkluzivně vyhrazená tomuto modelu.

Speciálně pro otevřenou 675LT jsou určena také desetipaprsková kovaná kola o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, vždy obutá do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R. Za příplatek se pak dodávají ráfky pěti- a dvacetipaprskové. Uvnitř se nachází dvojice sportovních sedaček s konstrukcí z karbonu a potahy z Alcantary a kůže. Podobně jako u kupé jsou všechny funkce auta ovládány přes dotykovou obrazovku na středové konzoli, a to včetně audia Meridian se čtyřmi reproduktory. Klimatizace ve standardu není, lze ji však objednat bez příplatku. Jako celek je kabina prošívána žlutou nití Xenon.

Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.8 litru, disponující výkonem 675 koní při 7100 ot./min a točivým momentem 700 Nm mezi 5000 - 6500 ot./min. Standardem je sedmistupňová převodovka SSG, udělující britskému vozu akceleraci z klidu na stovku za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost 326 km/h. Poměr výkon váha je s 532 koňmi na tunu o něco málo horší než kupé.

Výroba bude limitovaná na 500 kusů, přičemž každý přijde na 285 450 liber (cca 10,72 milionu korun). Zvednout tuto cifru může balíček Club Sport Professional, zaměřený především na vizuální zdůraznění karbonových panelů.

Vytisknout

Diskuze: McLaren 675LT shodil střechu, majitelům kupé se to nelíbí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW M2

BMW přestane vyrábět ostrou M2 Coupé už v roce 2020

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud