Ačkoliv to na první pohled nemusí být patrné, Opel Antara a Chevrolet Captiva jsou jednovaječná dvojčata s jiným designem a počtem míst k sezení - Němec je pětimístný, Korejec volitelně sedmimístný. Tyto skutečnosti se naplno promítly v Austrálii, kde se až doposud oba modely prodávaly současně jako Holden Captiva 5 a Captiva 7. S příchodem faceliftu ale tato dualita končí.
Holden Captiva bude od nynějška nabízen pouze jako dvojče stejnojmenného Chevroletu, který se podrobil faceliftu v minulých týdnech. To znamená, že i protinožec dostal upravenou masku chladiče, světla s LED diodami denního svícení a přepracovaný nárazník. Nutno nicméně podotknout, že volba mezi pěti a sedmi sedadly zůstala zachována…
Vůbec poprvé se však dostaneme do interiéru omlazené Captivy, kde je nejen přepracovaná středová konzole s multimediálním systémem MyLink, vybaveným sedmipalcovou obrazovkou a rozhraním Apple CarPlay, respektive Android Auto, ale také nový volant. Ten konečně po devíti letech nepřipomíná svým průměrem a tvarem pizzu. Součástí standardní výbavy se stala couvací kamera.
Základním motorem je 2.4litrový zážehový čtyřválec o výkonu 167 koní s točivým momentem 230 Nm. O něco silnější je třílitrový šestiválec SIDI s 258 koníky a 288 Nm. Dieselovou stranu barikády zastupuje 2.2litrový čtyřválec o výkonu 184 koní s točivým momentem 400 Nm.
Bezpečnostní výbavu doplnilo monitorování mrtvého úhlu, sledování dopravy za vozidlem při couvání a parkovací asistent. Prodej Holenu Captiva se v Austrálii rozběhne na začátku příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?