Omlazená 911 Turbo dostala dvojité přeplňování, zrychlí za necelé tři sekundy

Ve verzi kupé i kabriolet, Porsche 911 Turbo S.
Ve verzi kupé i kabriolet, Porsche 911 Turbo S., foto: Porsche
ar6 2. prosince 2015 06:10
Sdílej:

Během letošního podzimu dostalo standardní Porsche 911 hojně diskutovaný facelift, jehož součástí se stal například dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec. Ten je nyní i v útrobách vlajkové lodi celé řady, dvojici Turbo a Turbo S.

Ve standardní 911 má jednotka objem rovné tři litry, zatímco Turbo dostalo o osm deci více. Jiný je samozřejmě také výkon - 540 koní u Turba a 580 koní u Turba S. V obou případech to znamená nárůst o 20 koní. Vedle zvýšeného výkonu došlo i na funkci Dynamic Boost, díky níž jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu prakticky okamžité. 911 Turbo S tak stokilometrovou rychlost dosáhne za 2,9 sekundy a maximálně se rozjezde na 330 km/h. Klasické Turbo je v akceleraci o 0,1 sekundy horší a v maximální rychlosti o 10 km/h pomalejší. Porsche se povedlo dále snížit spotřebu na 9,1 l/100 km u kupé a 9,3 l/100 km u kabrioletu.

Součástí kontroly stability a trakce, zvané u Porsche Stability Management, je nově režim Sport, takže řidič může například na okruhu dosáhnout mnohem lepšího času. Obě provedení pak mají v základní výbavě podvozek PASM, Turbo S to pak doplňuje ještě karbon-keramickými brzdami a systémem PDCC. V příplatkové výbavě se objevuje asistent pro změnu jízdního pruhu ovládaný radarem nebo zvedací systém pro přední nápravu, který krátkodobě zvýší světlou výšku až o 40 mm.

Volant GT má průměr 360 mm a jeho součástí je mimo jiné kruhový ovladač na přepínání mezi jízdními režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual. S paketem Sport Chrono, odteď dodávaným standardně, přichází tlačítko Sport Response, které po aktivaci upravuje odezvu motoru i převodovky, po dobu 20 sekund navíc funguje také jako „overboost“. Kromě toho je uvnitř také multimediální systém PCM s online navigací, modulem Connect Plus, možností připojení chytrého telefonu nebo WiFi hotspotem. K poslechu hraje audio Bose, volitelně vyměnitelné za soustavu Burmester.

Vizuálně omlazenou 911 Turbo poznáte podle přepracované přední části s novými nasávacími otvory a full-LED světly. Vzadu se měnila optika skupinových reflektorů, nasávací otvor na kapotě motoru je trojdílný a vzhled nárazníku se čtyřmi koncovkami výfuku se rovněž dočkal lehčích změn. Z profilu potom vyniknou mírně širší 20palcová litá kola a kliky dveří s plastovou „ulitou“.

Základní cena za 911 Turbo s karosérií kupé je 174 669 euro (cca 4,72 milionu korun), kabriolet vychází na 187 759 euro (cca 5,07 milionu korun). Silnější Turbo S přijde jako kupé na 202 872 euro (cca 5,48 milionu korun) a jako kabriolet na 215 962 euro (cca 5,84 milionu korun).

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.